În perioada 14 - 15 mai 2014, la Viena, Austria, Camera de Comerț și Industrie a Moldovei împreună cu alți peste 200 de membri ai reţelei globale a managerilor energetici europeni din 15 țări participă la a V-a Conferință Internațională a Managerilor Energetici Europeni – EUREM. Evenimentul are loc anual, cu scopul de a facilita schimbul de experienţă și preluarea noilor practici în domeniul eficienţei energetice.
Vladimir Didilica, vicepreședinte al CCI a Moldovei, a menționat că, în cadrul Conferinţei EUREM sunt prezentate studii de caz şi sunt organizate traininguri pentru gestionarea calitativă a resurselor energetice. Participanții la manifestare pot alege workshop-uri pe subiecte ce țin de managementul energetic conform standardelor internaționale ISO, eficienţă energetică în industria alimentară, aplicaţii fotovoltaice în comerţ şi în industrie, tehnologii de refrigerare şi condiţionare etc.
"EUREM este un program standardizat de instruire şi o reţea de succes pentru managerii absolvenți ai acestuia. Programul EUREM este elaborat de Germania și se desfăşoară deja în 25 de țări, iar în Moldova este realizat de Centrul de Formare Continuă al Camerei de Comerţ şi Industrie, începând cu anul 2011. În această perioadă, conform standardului german au fost instruiți circa 60 de manageri energetici, inclusiv 11 funcționari din sectorul public.
EUREM garantează că fiecare manager absolvent posedă cunoştinţe de bază în toate aspectele relevante ale energeticii și are abilități de a prelua know-how-ul specific pentru a implementa în practică proiecte de eficienţă energetică", a precizat vicepreședintele CCI.
Programul de instruire EUREM derulează în 19 ţări din Uniunea Europeană (Germania, Austria, Cehia, Finlanda, Franţa, Grecia, Italia, Portugalia, Slovenia, Spania, Ungaria, Estonia, Polonia, România ș.a.), precum și în Brazilia, Egipt, Chile, alte state.
Participarea reprezentanților CCI a Moldovei la Conferința EUREM și instruirea celor 11 funcționari publici a fost cofinanțată de Asociația germană pentru cooperare internațională – GIZ.