Trimite e-mail | Printeaza
IT
28.05.2014

ANRCETI a atribuit SA “Moldtelecom” numărul naţional scurt 116111 pentru serviciul de asistenţă telefonică pentru copii

ANRCETI a atribuit SA “Moldtelecom” numărul naţional scurt 116111 pentru serviciul de asistenţă telefonică pentru copii

Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a eliberat companiei SA „Moldtelecom”, la solicitarea acesteia, licenţa de utilizare a numărului naţional scurt 116111 destinat serviciului de asistenţă telefonică pentru copii în perioada 1 iunie 2014 – 31 decembrie 2016, serviciu care urmează a fi lansat la 1 iunie curent. Numărul respectiv este primul din cele trei numere naţionale scurte pentru servicii cu caracter social armonizate la nivel european (116000, 116111 şi 116123), pe care anterior ANRCETI le-a anunţat disponibile pentru atribuire.

Serviciul de asistenţă telefonică 116111 va oferi ajutor copiilor care au nevoie de îngrijire şi protecţie şi îi va pune în legătură cu diverse organizaţii şi resurse; le va oferi copiilor posibilitatea de a-si exprima temerile, de a vorbi despre aspectele care îi afectează în mod direct şi de a contacta pe cineva în caz de urgentă.

SA „Moldtelecom” va oferi accesul la numărul 116111 şi soluţia tehnică Ministerului Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei pentru implementarea Serviciului de Asistenţă Telefonică Gratuită pentru Copiii 116111. Ministerul a contractat în calitate de prestator al serviciului de consiliere Asociaţia Obştească Centrul Internaţional pentru Protecţia şi Promovarea Drepturilor Femeii “La Strada”, care de mai bine de patru ani gestionează telefonul de încredere 080088008 pentru persoanele care suferă de violenţă în familie.

Scopul serviciului respectiv este a de a spori nivelul de protecţie a copiilor prin oferirea accesului direct şi gratuit la consiliere psiho – emoţională şi informarea copiilor despre drepturile lor şi modul în care aceste drepturi pot fi apărate. În funcţie de necesitate, echipa de consilieri ai Asociaţiei “La Strada” va redirecţiona apelurile, pentru asistenţă şi consultare, autorităţilor publice centrale, structurilor teritoriale de asistenţă socială şi protecţie a familiei, direcţiilor de învăţământ, organelor de poliţie, instituţiilor medicale şi autorităţilor tutelare locale. 

Apelurile la numărul 116111 vor fi gratuite pentru toţi utilizatorii din orişicare reţea fixă şi/sau mobilă, iar accesul la acest număr nu va fi condiţionat de o programare prealabilă. Serviciul va fi prestat în regim non – stop, 7 zile în săptămână. Pe timp de noapte apelurile vor fi redirecţionate către un număr de telefon mobil al unui consilier de gardă.

Numărul 116111 are o identitate paneuropeană şi este utilizat pentru serviciul de asistenţă telefonică pentru copii în toate cele 28 state membre ale Uniunii Europene. Principiul „acelaşi număr = acelaşi serviciu” în statele membre ale UE asigură accesarea facilă a unui anumit serviciu social, acesta făcându-se întotdeauna prin intermediul aceluiaşi număr naţional, indiferent de locul de originare a apelului. Cetăţenii UE ştiu astfel că acelaşi număr permite accesarea aceluiaşi serviciu în fiecare stat membru al UE, informează Serviciul de presă al ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus