Cabinetul de miniștri a aprobat o decizie cu privire la serviciul electronic guvernamental de semnătură digitală (MSign) și alta privind „Pilotarea Platformei de Interoperabilitate”. Documentul a fost elaborat în contextul Programului strategic de modernizare tehnologică a guvernării (e-Transformare) și a tuturor demersurilor de dezvoltare și realizare a serviciilor publice electronice.
Proiectul se referă la instituirea celor doua soluții tehnice precum și la reglementarea modului de funcționare și administrare a acestora.
Serviciul guvernamental de semnătură digitală (MSign) este un mecanism integrator, securizat și flexibil de aplicare și verificare a autenticității semnăturii digitale de către utilizatori, inclusiv în contextul utilizării sistemelor informaționale și a serviciilor electronice.
Serviciul MSign va oferi mai multe instrumente de semnare: semnătura mobilă, certificatul digital și buletinul de identitate electronic.
Astfel, cetățenii vor putea semna acte la distanţă, rapoarte, declaraţii către instituţii sau vor depune cereri online, dar și petiții la adresa autorităților fără a se prezenta la oficiile instituțiilor publice. Oamenii de afaceri vor putea utiliza MSign pentru a semna la distanță contracte, astfel economisind timpul și resursele întreprinderii.
Cât despre cea de-a două Hotărâre aprobată astăzi, se propune instituirea Platformei de Interoperabilitate, ca soluție tehnică ce facilitează schimbul de date între autoritățile administrației publice, precum și instituțiile publice și întreprinderile de stat care dețin resurse informaționale de stat. În acest sens, este prevăzută o perioadă de pilotare până în decembrie 2014, potrivit unui comunicat difuzat de guvern.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
28.05.2014Executivul a instituit cadrul normativ pentru serviciul MSign și Platforma de Interoperabilitate
Comentarii (0)