Trimite e-mail | Printeaza
IT
04.06.2014

Volumul total al vânzărilor serviciilor de telefonie fixă a scăzut şi a însumat peste 253,9 mil. lei, în primul trimestru

Volumul total al vânzărilor serviciilor de telefonie fixă  a scăzut şi a însumat peste 253,9 mil. lei,  în primul trimestru

Datele statistice despre evoluţia pieţei de telefonie fixă, publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că diminuarea veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă pe fundalul creşterii neînsemnate a numărului de abonaţi a continuat şi în primul trimestru al anului curent. Volumul total al vânzărilor pe acest segment de piaţă a scăzut, faţă de perioada respectivă a anului 2013 cu 9% (-25,2 mil. lei) şi a însumat peste 253,9 mil. lei, iar numărul de abonaţi la serviciile de telefonie fixă a înregistrat o mică creştere de 0,1% (964 abonaţi) şi a alcătuit 1 mil. 222,4 mii.

Potrivit datelor raportate ANRCETI de către furnizorii activi de telefonie fixă, creşterea numărului de abonaţi s-a datorat exclusiv furnizorilor alternativi ai acestui tip de telefonie. Aceştia au conectat la reţelele proprii peste 4,4 mii de clienţi noi, iar baza de abonaţi a SA „Moldtelecom” s-a redus cu mai bine de 3,5 mii. La 1 aprilie 2014, SA ”Moldtelecom” avea circa 1 mil. 111,6 mii de abonaţi, iar 22 de furnizori alternativi – peste 110,7 mii. Rata de penetrare a serviciilor de telefonie fixă la 100 de locuitori, a sporit, faţă de finalul anului 2013, cu 0,05% şi a constituit peste 34,4%.

În aceeaşi perioadă, traficul total de voce în reţelele de telefonie fixă a scăzut, faţă de primul trimestru al anului 2013, cu 11,7% şi a însumat 703 mil. minute, iar traficul mediu lunar per abonat (MoU) s-a redus cu 18,5% şi a alcătuit 282 minute (4 ore şi 42 minute).

Urmare a scăderii volumului de trafic şi a numărului de abonaţi veniturile SA „Moldtelecom” provenite din vânzarea serviciilor de telefonie fixă s-au redus, faţă de perioada respectivă a anului 2013, cu 10,7% şi au alcătuit 239,7 mil. lei. În acelaşi timp, veniturile agregate ale celor 22 de furnizori alternativi de telefonie fixă au crescut cu 31,8% şi au însumat circa 14,3 mil. lei. În condiţiile date, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) a scăzut cu peste 10% şi a alcătuit 69,3 lei. SA „Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 71,8 lei (în scădere cu 9,9%), iar furnizorii alternativi – de 43,77 lei (în creştere cu 1,8%).

Ca rezultat al evoluţiei veniturilor în perioada de raport, cota de piaţă a SA „Moldtelecom”, în funcţie de cifra de afaceri, s-a redus cu 1,7% şi a alcătuit 94,4%, iar cota cumulată a furnizorilor alternativi a crescut în aceeaşi proporţie şi a ajuns la 5,6%.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus