Trimite e-mail | Printeaza
Economie
11.09.2014

Ministerul Economiei lansează campania de informare și consiliere a comercianților cu genericul ”Ia atitudine - Oferă consumatorilor încredere în tine!”

Ministerul Economiei lansează campania de informare și consiliere a comercianților cu genericul ”Ia atitudine - Oferă consumatorilor încredere în tine!”

Luând în considerare faptul că piețele comerciale din țară deservesc zilnic zeci de mii de cumpărători, Ministerul Economiei a decis, în scopul de protejare a drepturilor consumatorilor, să aplice noi metode de abordare a problemelor apărute prin informare și instruire. Scopul acțiunilor Ministerului Economiei este îmbunătățirea calității serviciilor prestate de comercianți.

În acest context, Ministerul Economiei lansează campania de informare și consiliere a comercianților din cadrul piețelor cu genericul ”Ia atitudine - Oferă consumatorilor încredere în tine!”.

Campania de informare și instruire a comercianților se va desfășura în piețele comerciale din municipiul Chișinău și din centrele raionale ale țării în perioada 12 – 30 septembrie 2014, prin colaborarea între instituții din subordinea Ministerului Economiei (Agenția pentru Protecția Consumatorilor, Institutul Naţional de Metrologie), administrațiile piețelor și administrațiile publice locale.

Ministerul Economiei ca autoritate centrală abilitată cu funcții de protecție a drepturilor consumatorilor a luat act de informația prezentată de Institutului Național de Metrologie și Agenția pentru Protecția Consumatorilor în urma vizitelor de consultanță efectuate în piețele din republică, prin care se constată că există un șir de neajunsuri care pot fi înlăturate prin conlucrare.

De aceea vor fi oferite consultații administratorilor piețelor comerciale și reprezentanților autorităților publice locale referitoare la modul de organizare a activităților comerciale. De asemenea, vor fi realizate un șir de acțiuni de informare și instruire a comercianților despre regulile de utilizare în activitatea de comerț a mijloacelor de măsurare a masei în incinta piețelor de pe întreg teritoriul Republicii Moldova. Fiecare om atunci când face o cumpărătură trebuie să fie convins că aceasta corespunde tuturor parametrilor declarați de producător atât sub aspectul calității, cât și sub aspectul cantității.
Ministerul Economiei urmărește scopul de a susține ordonarea activităților comerciale din piețe și de a transforma piețele în platforme comerciale care oferă consumatorilor servicii calitative și sigure.

Potrivit Serviciului Informare şi Comunicare cu Mass-media al Ministerului Economiei, campania se va desfășura conform calendarului:

12.09.2014 - Piața Centrală din or. Hîncești
15.09.2014 - Piața Centrală din or. Rîșcani
17.09.2014 - Piața Centrală din mun.Chișinău
19.09.2014 - Piața Centrală din or. Comrat
22.09.2014 - Piața Centrală din or. Nisporeni
24.09.2014 - Piața Centrală din or. Cahul
25.09.2014 - Piața Centrală din or. Călărași
27.09.2014 - Piața ,,Sandex-tehno” din or.Chișinău
30.09.2014 - Piaţa de mărfuri industriale din or. Căușeni

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus