Trimite e-mail | Printeaza
IT
29.09.2014

Pavel Filip: Poșta urmează să devină un prestator modern de servicii cu plată

Pavel Filip: Poșta urmează să devină un prestator modern de servicii cu plată

Poșta Moldovei și Group La Poste din Franța au semnat astăzi un acord de colaborare ce prevede lansarea unui proiect-pilot pentru modernizarea serviciilor financiare și introducerea serviciului de Mobile Wallet (Portofel mobil). Noul serviciu va permite deschiderea unui cont la oficiile poștale și achitarea facturilor, efectuarea tranzacțiilor financiare și a cumpărăturilor on-line cu ajutorul unui smartphone.

Prezent la ceremonia de semnare, ministrul Tehnologiei Informației și Comunicațiilor, Pavel Filip, a menționat că acțiunea face parte dintr-un program mai amplu de reformare și modernizare a serviciilor poștale. ”Sunt sigur de succesul acestui proiect-pilot prin care punem în aplicare legea cu privire la serviciile financiare și moneda electronică. Poșta Moldovei urmează să devină un prestator modern de servicii cu plată, care să se bucure de încrederea cetățenilor”, a accentuat ministrul Pavel Filip.

Potrivit MTIC, serviciul va fi disponibil din 1 ianuarie 2015 în municipiile Chișinău și Bălți. În cazul înregistrării unor rezultate pozitive, acesta va fi extins la nivel național. ”Un atu pentru implementarea proiectului este prezența oficiilor poștale practic în toate localitățile țării, fapt ce va oferi cetățenilor de la sate acces la achitarea serviciilor on-line și la comerțul electronic”, a specificat Pavel Filip.
Costul proiectului pilot se cifrează la 115 mii de euro, 40 mii dintre care este contribuția Poștei Moldovei.

”Prin acest proiect combinăm serviciile financiare, telefonia mobilă și comerțul electronic. Este atât un proiect financiar, cât și unul digital și este sortit să aibă succes”, a menționat la rândul său directorul general adjunct al Groupe La Poste, Emmanuel Vivet.

Grupul francez La Poste are 100% capital de stat și este al cincilea după importanță operator de servicii poștale din Europa cu peste 11 milioane de clienți.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus