Astăzi, 20 noiembrie 2014, a fost lansat brandul național al sectorului turistic. Evenimentul a fost organizat în incinta Muzeului de Etnografie și Istorie Naturală, de către Agenția Turismului a Republicii Moldova, cu susținerea proiectului USAID Creșterea Competitivității și Dezvoltarea Întreprinderilor II ( CEED II).
Agenția Turismului a Republicii Moldova în parteneriat cu asociațiile sectoriale, beneficiind de asistența și expertiza tehnică locală și internațională oferită prin proiectul USAID CEED II, a elaborat Programul de promovare a produselor turistice denumit generic „Brandul Naţional al Industriei Turismului”, cu scopul de a crește numărul de turiști în Republica Moldova. Programul cuprinde un set de iniţiative strategice pentru sectorul turistic, incluzând: analiza piețelor țintă și a produselor turistice competitive; poziționarea ofertei turistice naționale; plan anual de marketing și o identitate vizuală unică.
„Punerea în aplicare a programului Brandul Naţional al Industriei Turismului va permite Moldovei să concureze ca o destinație turistică autentică, care oferă experiențe culturale inedite în inima Europei, reprezentând un exemplu de conservare a valorilor culturale și de promovare a acestora prin intermediul tehnicilor moderne de marketing. Implementarea acestuia va crește fluxul de turiști străini, dar și a turismului intern. De asemenea, programul va contribui la îmbunătățirea imaginii țării pentru atragerea investițiilor străine, precum și la creșterea demnității naționale, invitându-și cetățenii să își promoveze țara pretutindeni”, a menționat Nicolae Platon, directorul Agenției Turismului a Republicii Moldova.
Pomul Vieții, simbol complex al culturii naționale, a fost ales să reprezinte valorile și specificul turismului în Republica Moldova: ospitalitatea, naturalețea, sinceritatea și autenticitatea. Sloganul turistic, „Discover the routes of life”, îndeamnă vizitatorii să urmeze calea spre noi descoperi, prin ospitalitatea, istoria, vinul, gastronomia și tradițiile moldovenești.
Lansarea internaţională a brandului turistic va avea loc începând cu 24.11.2014 prin intermediul unei campanii de comunicare pe canalul Euronews, unde va fi plasat un spot video de promovare a Moldovei turistice. În 2013 Lonely Planet a prezentat Republica Moldova ca destinația nr. 1 cea mai neexplorată din Europa, acesta fiind sloganul primei campanii internaționale de promovare a noului Brand Turistic.
Anual, Republica Moldova este vizitată de cca. 2 milioane de străini, număr care va crește semnificativ, odată cu asocierea Republicii Moldova cu Uniunea Europeană, aceasta fiind piața țintă pentru oferta turistică a Republicii Moldova.