Potrivit Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI), în nouă luni ale anului 2014 pe piaţa serviciilor de acces la Internet mobil dedicat (prin modeme şi cartele pentru date) a continuat creşterea dinamică a numărului de abonaţi, a traficului de date şi a veniturilor obținute din vânzarea serviciilor respective. Astfel, numărul abonaților la serviciile de acces dedicat la Internet mobil a sporit cu 9% (peste 22 mii) şi a depăşit cifra de 266,7 mii, traficul de date - cu 29,9% (4,3 mil. GB) şi a totalizat 19 mil. 074,8 mii GB, iar volumul de vânzări al acestor servicii a crescut cu 28,3 mil. lei (+14,9%) şi a însumat 218,5 mil. lei.
În acelaşi timp, datele raportate de cei trei furnizori de reţele de comunicaţii mobile (Orange Moldova, Moldcell şi Moldtelecom) arată că în perioada ianuarie – septembrie 2014 numărul total al utilizatorilor de telefonie mobilă care au accesat Internetul mobil a scăzut, faţă de nouă luni ale anului 2013, cu 2,9% şi a însumat 1 mil. 330 mii. Majoritatea absolută dintre aceştia – 1 mil. 131,8 mii – au accesat Internetul prin reţelele 2G, 82,9 mii - prin reţelele 3G şi 18,1 mii - prin reţelele 4G. Totodată, traficul mediu lunar generat de un abonat la serviciile de acces dedicat la Internet mobil s-a ridicat la 8,3 GB.
În perioada de raport, toţi furnizori de reţele de comunicaţii mobile au înregistrat creşteri ale veniturilor provenite din vânzarea serviciilor de acces dedicat la Internet mobil. Vânzările Moldtelecom au crescut cu 31,1% şi au alcătuit 58,8 mil. lei, a Moldcell - cu 19,9% şi au însumat 76,8 mil. lei şi cele ale Orange Moldova– cu 1,9% şi au constituit 82,9 mil. lei. În acelaşi timp, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile respective a scăzut cu 14,3% şi a alcătuit 88,9 lei. Orange Moldova a înregistrat un ARPU de 76,2 lei, Moldcell – de 93,7 lei şi Moldtelecom – de 107 lei.
Conform estimărilor ANRCETI, la 1 octombrie 2014, cei trei furnizori de servicii de acces dedicat la Internet mobil deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: Orange Moldova – 37,9%, Moldcell – 35,2% şi Moldtelecom – 26,9%.
Trimite e-mail | Printeaza
IT
27.11.2014Traficul generat de abonaţii la Internet mobil dedicat a crescut cu circa 30 %, în nouă luni ale anului curent
Comentarii (0)