Pe 19 februarie 2015, producătorii din Moldova și-au prezentat vinurile la Tallin, în cadrul unui eveniment organizat de Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare al RM, Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV), proiectul USAID CEED II, în colaborare cu Ministerul Agriculturii din Estonia, Centrul Estonian pentru Parteneriatul Estic și Ambasada Republicii Moldova în Estonia, în persoana Excelenței Sale ambasadorul Victor Guzun.
Estonienii au fost invitaţi să cunoască vinurile de calitate din Moldova, produse conform tradițiilor milenare, dar și cu aplicarea metodelor de ultimă generație. Prezentarea de la Tallin este inclusă în programul de promovare al ONVV, care are drept obiective diversificarea piețelor de export pentru vinurile de sub umbrela „Wine of Moldova”, precum și extinderea celor existente.
Dumitru Munteanu, directorul ONVV: „Brandul național Vinul Moldovei reprezintă garanția celor mai înalte standarde de calitate, de aceea vinurile marcate cu acest însemn pot concura pe orice piață. Ne aflăm aici pentru a familiariza publicul estonian cu produsele moldovenești și pentru a convinge importatorii și consumatorii că vinurile noastre merită să se afle pe mesele estonienilor.”
Potrivit unui comunicat al ONVV, 17 producători de vinuri și divinuri din Moldova, reuniți sunt brandul comun de țară „Vinul Moldovei” au avut posibilitatea de a-și prezenta produsele în Estonia. Pentru transmiterea eficientă a mesajelor și asimilarea corectă a informațiilor prezentate, evenimentul a fost organizat în două etape, fiecare dedicată grupurilor-țintă specifice.
Prima parte a cuprins un masterclass cu degustare, prezentat de Kristian Markii, deținătorul titlului de „Cel mai bun sommelier al anului 2013” în Estonia. Celebrul somelier a ales 8 dintre cele mai bune vinuri produse în Moldova, pe care le-a prezentat în detaliu și le-a oferit spre degustare publicului. Masterclass-ul a întrunit 30 de jurnaliști specializați în subiecte legate de vinificație și lideri de opinie estonieni, dar și somelieri interesați de Vinul Moldovei, care, în virtutea domeniilor lor de activitate, urmează să aducă la cunoștința publicului larg informațiile despre calitățile produselor „made in Moldova”.
Cea de-a doua parte a evenimentului, care a inclus la rândul său o degustare de vinuri moldovenești, a fost o prezentare B2B, dedicată mediului de afaceri. Cei 120 de participanți - importatori și distribuitori de vin din Estonia, dar și reprezentanți ai instituțiilor și organizațiilor din domeniu - au descoperit terroir-ul Vinului Moldovei și soiurile autohtone, exprimându-și disponibilitatea de a colabora cu producătorii din Moldova.
Ivari Padar, ministrul Agriculturii din Estonia: „Astăzi ne-am convins că legenda vinurilor bune originare din Moldova este mai vie ca niciodată. În plus, acestea sunt extrem de competitive, grație raportului calitate/preț oferit. Sper într-o colaborare fructuoasă a importatorilor noștri cu producătorii din Moldova, astfel încât vinurile moldovenești de calitate să devină accesibile tuturor consumatorilor noștri.”
Evenimentul desfășurat în Estonia este parte a politicilor implementate în vederea promovării brandului național „Vinul Moldovei”, în cadrul programului de marketing al Oficiului Național al Viei și Vinului. Prezentarea de la Tallin continuă șirul evenimentelor similare, desfășurate pe parcursul anului precedent în SUA, CHINA, dar și în mai multe state europene.
Cadrul de Marketing și Promovare Wine of Moldova, reprezintă un document de politici implementat de ONVV, conform mandatului sectorului vitivinicol. Acest document, elaborat cu suportul proiectului USAID CEED II, include analiza și segmentarea piețelor țintă de export, identifică poziționarea de produs, mesajele de comunicare și obiectivele de marketing.
Oficiul Național al Viei și Vinului (ONVV) este o instituție publică, organizată printr-un parteneriat public-privat în domeniul implementării de politici în industria vitivinicolă, creat în rezultatul unui amplu proces de reformă legislativă în sectorul vitivinicol. Printre obiectivele de bază ale ONVV se numără diversificarea piețelor de desfacere și promovarea vinurilor moldovenești prin programul național și brandul național vinicol „Wine of Moldova. A legend alive”.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
23.02.2015Vinul Moldovei cucerește noi piețe externe
Comentarii (0)