IDIS ”Viitorul” a prezentat ghidul „Exportă cu succes în Uniunea Europeană. Un ghid practic pentru întreprinderile mici și mijlocii din Republica Moldova”, elaborat de expertul german Uwe Konst, cu suportul Fundației Hanns Siedel.
Ghidul abordează provocările cu care se confruntă exportatorii din Moldova la intrarea pe piața Uniunii Europene și oferă informațiile necesare pentru a face față acestor provocări.
Autorul face referire la subiecte ce țin de piețele de desfacere din UE; asistență în probleme de export; contracte și modalități de plată; finanțări; litigii și soluții, etc.
”Odată cu semnarea Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător dintre RM și UE, producătorilor moldoveni li s-a deschis ușa spre piața europeană. Aceasta în să are cerințe și standarde avansate de export. Din acest considerent, acest ghid oferă informațiile necesare într-o formă accesibilă despre procedurile și etapele de export pe piața Uniunii Europene”. A explicat Liubomir Chiriac, directorul IDIS ”Viitorul”.
Afirmația a fost susținută și de Thomas Weithoner, șef adjunct al misiunii Ambasadei Germaniei în RM. ”Foarte multă lume vorbește despre Acordul de Liber Schimb, dar puțini știu în ce constă acesta. Agenții economici au nevoie de experți care să le explice toate informațiile necesare comerțului cu UE ”, a precizat oficialul.
”Cu toate că piața de desfacere în statele membre ale Uniunii Europene este foarte competitivă și, parțial distorsionată de subvențiile acordate producătorilor din UE - ea oferă șanse reale de desfacere a produselor și serviciilor din Republica Moldova. În acest context, vreau să menționez produsele și serviciile al căror volum de desfacere este în creștere, cum ar fi produsele agricole care respectă standarde biologice și serviciile de programare IT sau call center. Pentru a valorifica potențialul de piață este necesară o strânsă colaborare între agenții economici dornici de a exporta, asociațiile profesionale ale acestora și instituțiile statului”, a subliniat Uwe Konst.
Totodată, autorul a menționat că un aspect foarte important de care trebuie să țină cont agenții economici care vor să exporte, este să analizeze cerințele și obiceiurile din perspectiva consumatorului final și să includă informațiile necesare pentru ca acesta să fie convins ca achiziționează un produs interesant și de bună calitate.
”Implementarea Acordului este un proces complex, de lungă durată, iar acest ghid este un pas mic care, sperăm că va aduce rezultate mari ”, consideră Violeta Avram, reprezentanta Fundației Hanns Seidel în R. Moldova
Trimite e-mail | Printeaza
Politic
20.03.2015IDIS ”Viitorul” a lansat ghidul Exportă cu succes în Uniunea Europeană
Comentarii (0)