Camera de Comerț și Industrie a lansat procedura de înființare a unui Centru de mediere dedicat operatorilor economici, care să sprijine întreprinderile locale și multinaționale în soluționarea divergențelor și disputelor comerciale într-un mod eficient din punct de vedere al timpului și costurilor.
Acesta va activa în cadrul CCI, fiind lansat cu suportul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) în cadrul unui proiect de reformare a sectorului justiției, implementat de CEDR, și se înscrie în Strategia de reformare a sectorului justiției, țintind oferirea mecanismelor alternative de soluționare a disputelor. Prin crearea Centrului de mediere, CCI își va extinde oferta de servicii juridice pentru membrii săi, în prezent companiile ce nu vor să apeleze la instanțele de judecată pentru soluționarea litigiilor deja beneficiind de servicii de arbitraj comercial prin intermediul Curții de arbitraj comercial internațional.
Sectoarele cheie, pe care se va axa inițial Centrul de mediere, sunt industria alimentară, comerțul și construcțiile, principalele tipuri de litigii identificate în cadrul acestor sectoare fiind legate de furnizarea bunurilor și neefectuarea plății, precum și neconformarea cu condițiile contractului. Deși acestea au fost identificate ca cele mai frecvente tipuri de dispute, Centrul de mediere va examina și orice alte genuri de dispute comerciale.
„Apelând la serviciile Centrului de mediere, agenții economici vor putea soluționa conflictele pe cale amiabilă, în condiţii de neutralitate, imparţialitate şi confidenţialitate, fiind ajutați de un mediator. Astfel, aceștia vor economisi timp și vor evita stresul generat de un litigiu derulat în faţa instanţei de judecată. Serviciul de mediere permite, de regulă, soluţionarea conflictului în doar câteva ore şi, pe de altă parte, cei implicați evită astfel să-şi facă publică problema într-o sală de judecată", consideră președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, Valeriu Lazăr.
În acest context, CCI este în proces de angajare a directorului executiv al Centrului de mediere, care să fie implicat în constituirea Centrului, promovarea acestuia și administrarea cazurilor de mediere (case management). Candidatul urmează să implementeze strategia de dezvoltare a Centrului de mediere, să gestioneze o mică echipă de angajați și să asigure sustenabilitatea financiară a Centrului. Totodată, directorul va reprezenta principalul punct de contact al Centrului de mediere și va asigura livrarea serviciilor în conformitate cu indicatorii de performanță, monitorizarea, raportarea și controlul calității, menținerea relațiilor cu membrii CCI și alți deținători de interese, promovarea serviciilor de mediere în colaborare cu echipa de comunicare a CCI, etc.
Cerințele minime față de candidat sunt posedarea studiilor juridice superioare și experienţă de muncă nu mai puțin 3 ani.
Anunțul de angajare poate fi găsit pe site-ul CCI.