Trimite e-mail | Printeaza
Economie
10.06.2015

„Vinul Moldovei” are viitor pe piaţa din China

„Vinul Moldovei” are viitor pe piaţa din China

Brandul de ţară „Vinul Moldovei” a impresionat din nou comunitatea internaţională. De această dată, la Beijing, în cadrul TopWine China 2015, vinurile noastre au fost vedetele expoziţiei specializate. Expuse la un stand impresionant, produsele a 17 companii vinicole au atras vizitatorii chinezi datorită gustului rafinat, savorii puternice şi culorilor speciale. Participarea la eveniment a producătorilor autohtoni a avut loc la iniţiativa Oficiului Național al Viei și Vinului din Moldova (ONVV), cu susținerea programului USAID CEED II, care continuă campania de promovare a brandului de țară „Vinul Moldovei” pe cele mai importante piețe internaționale.

La această ediție a expoziției de la Beijing au participat următoarele companii vitivinicole: Cricova, Maurt, Imperial Vin, Suvorov, Mold Nord, Nis-Struguraș, Migdal-P, Purcari, Bostavan, Asconi, Cimișlia, Vinăria din Vale, Basavin, Fautor, Chateau Vartely, Doina Vin, Mimi.
Andrian Digolean, expert principal marketing, ONVV: „Expoziţia de la Beijing a fost un succes fulminant pentru vinificatorii noştri. Pe durata evenimentului standul Moldovei a fost practic luat cu asalt de vizitatori, fiind epuizate toate stocurile cu care vinificatorii noştri au mers în China. Interesul manifestat faţă vinurile noastre reconfirmă faptul că „Vinul Moldovei” are toate şansele să cucerească piaţa chineză, dar şi să devină un simbol al calităţii şi un brand recunoscut la nivel internaţional.”
Timp de trei zile, expoziția de la Beijing a fost vizitată de cca 10 mii de vizitatori: experți, importatori, distribuitori, jurnaliști, bloggeri, amatori ai vinurilor de calitate și potențiali parteneri de afaceri. În cadrul degustărilor la standul „Vinul Moldovei” producătorii moldoveni au avut posibilitatea de a-și prezenta vinurile potenţialilor parteneri de afaceri, fapt ce le va spori şansele de export pe piaţa chineză. 

Radu Popescu, manager export, companie vinicolă din Moldova: „Desfăşurarea expoziţiei specializate în Beijing este o mare oportunitate pentru noi, vinificatorii. Am comunicat cu mai mulţi profesionişti din domeniu şi am avut mai multe întruniri cu parteneri din alte ţări. Sper ca în câteva luni să avem parte de rezultate concrete.”

Standul ţării noastre s-a bucurat şi de aprecierea înalţilor diplomaţi europeni, vinurile autohtone fiind savurate de Ambasadorii Extraordinari şi Plenipotenţiari ai Slovaciei şi Estoniei în China, Frantisek Dlhopolcek şi Toomas Lukk, însoţiţi de omologul lor din Republica Moldova, Anatol Urecheanu. Pe durata evenimentului, cca 100 de vizitatori prezenţi la expoziţie au participat la 3 masterclass-uri specializate. Acestea au fost prezentate de experta Fongyee Walker, co-fondatoarea „Dragon Phoenix Fine Wine Consulting”, prima companie independentă care oferă servicii de consultanță și educație în domeniul vinului din Beijing.

Natalia Chitii, manager export, companie vinicolă din Moldova: „La expoziţie am conștientizat o dată în plus potențialul imens pe care îl au vinurile roșii produse în Republica Moldova. Sunt convinsă că o abordare și o strategie corectă de promovare ne vor oferi șansa de a ajunge în topul preferinţelor chinezilor. Am remarcat, de asemenea, maturizarea gusturilor consumatorilor chinezi în materie de vinuri, ceea ce favorizează introducerea pe piață în viitorul apropiat a vinurilor albe, rosé, dar și a vinurilor spumante, determinând astfel apariția unei nișe în care noi, producătorii de vinuri, ne-am putea crește vânzările.”

Expoziția s-a bucurat de mediatizare excepţională, un aspect foarte important pentru a crea vizibilitate vinurilor din Moldova. Printre partenerii media s-au regăsit posturi de televiziune și reviste de specialitate: CCTV, RVF China, Shanghai Moisson Media Advertising, Wine in China Magazine.

Potrivit Oficiului Național al Viei și Vinului, actualmente 20 de companii vitivinicole din Moldova își exportă produsele în China. Datorită politicilor de promovare ale ONVV și a eforturilor depuse de producătorii vitivinicoli, în 2014 vânzările vinurilor moldovenești pe piața chineză au sporit cu 7%, iar producătorii noștri au exportat în această țară peste 1 milion 131 de mii de litri de vin.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus