În primul trimestru al anului 2015, vânzările pe piaţa serviciului de televiziune furnizat contra plată au scăzut faţă de perioada similară a anului precedent, pe fundalul unei diminuări a numărului de abonaţi la acest serviciu, potrivit datelor statistice privind evoluția pieței serviciului de televiziune (TV) furnizat contra plată (prin rețelele de cablu, IP TV și MMDS) publicate astăzi de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI). În primele trei luni ale anului curent, volumul total al vânzărilor pe acest segment de piață s-a redus cu 2,4 mil. lei (-5,9%) și a totalizat circa 38,4 mil. lei, iar numărul de abonați la serviciul TV contra plată a scăzut cu 6,4 mii (-2,4%) și a alcătuit 267,6 mii.
Diminuarea veniturilor pe piața serviciului TV contra plată a fost determinată, în temei, de scăderea volumului de vânzări a furnizorilor care operează reţelele de cablu şi reţelele MMDS (Multichannel Multipoint Distribution Service – sistem de transport al semnalului TV prin unde radio între două sau mai multe puncte). Cifra de afaceri a acestor furnizori s-a redus cu 4 mil. lei (-14,5%) şi a totalizat 23,5 mil. lei. În acelaşi timp, veniturile furnizorilor din vânzarea serviciului TV furnizat în baza IPTV a crescut, faţă de primul trimestru al anului 2014, cu 1,6 mil. lei (+12%) şi au alcătuit 14,9 mil. lei.
Prin urmare, s-a înregistrat o diminuare ușoară a venitului mediu lunar per abonat (ARPU) al furnizorilor de pe piaţa serviciului TV contra plată cu 1% şi a alcătuit 47,4 lei. De asemenea, în această perioadă s-a înregistrat o scădere a acestui indicator la cei mai mari furnizori de pe piața serviciului TV contra plată: SRL „Sun Communications” – 4,8% și a constituit 36,3 lei și la SA „Moldtelecom” – 2,2%, ajungând la un venit mediu lunar per abonat de 65,8 lei.
Potrivit ANRCETI, descreșterea respectivă a fost cauzată de scăderea numărului de abonați al celui mai mare furnizor de pe piața serviciului TV contra plată – „Sun Communications” – cu o mie abonați (-1%), precum și a altor furnizori de pe acest segment de piață – cu 6,8 mii abonați (-5,8%). În același timp, s-a atestat o creștere a numărului de abonați de către SA „Moldtelecom” cu 1,4 mii (+2,5%).
În urma acestei evoluții doar operatorii reţelelor IPTV au reuşit să-şi mărească veniturile cu 1,6 mln.lei (+12%) și baza de abonaţi. Numărul acestor abonaţi a crescut cu 2,6 mii (+4%) şi a ajuns la 65,2mii.
Conform situaţiei din 01.04.2015, din totalul de 267,6 mii de abonaţi la serviciul TV contra plată 75,4% erau abonaţi la reţele TV prin cablu, 24,4% – la reţele IP TV şi 0,2% – la reţele MMDS.
La finele primului trimestru al anului 2015, pe piaţa serviciului TV contra plată activau 83 de furnizori. Cotele de piaţă, în funcţie de cifra de afaceri, deţinute de principalii furnizori de pe piaţa serviciului TV contra plată erau următoarele: SRL „Sun Communications” – 28,9%, SA „Moldtelecom” – 28,3%, SRL „AMT” – 3,9. Ceilalţi furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă de 38,8%.
Trimite e-mail | Printeaza
IT
11.06.2015Vânzări în descreștere pe piața serviciului de televiziune furnizat contra plată
Comentarii (0)