Trimite e-mail | Printeaza
Economie
16.06.2015

CCI colectează oferte de produse alimentare pentru a le promova pe piața Italiei

CCI colectează oferte de produse alimentare pentru a le promova pe piața Italiei

Camera de Comerț și Industrie solicită companiilor membre oferte comerciale de fructe și legume proaspete pentru a le promova distribuitorilor din Italia. În special, aceștia sunt interesați de nuci, fructe uscate, pere, prune și gutui din Republica Moldova. Înțelegerea de a colecta oferte comerciale și a le promova pe piața italiană a fost atinsă în cadrul misiunii de afaceri în Italia, organizată de CCI pentru un grup de companii din sectorul agroindustrial și cel de textile.  Misiunea a fost organizată cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie din Milano și a Camerei de Comerț italo-moldave, și finanțată din proiectele East Invest al Eurochambers și „DCFTA. Informarea și consolidarea capacităților operatorilor economici”.

Grupul de oameni de afaceri din Moldova a vizitat, la Milano, cel mai mare centru comercial angro de fructe și legume din Italia, Orto Mercato, unde a avut întrevederi cu un șir de companii membre ale consorțiului. Acesta are 115 companii membre, cu un rulaj de peste un miliard de euro și vinde fructe și legume angro în întreaga lume, de aici aprovizionându-se atât rețele comerciale internaționale, cât și restaurante sau hoteluri de lux din Europa, China și Japonia. Potrivit reprezentanților consorțiului, este important ca toate produsele să fie certificate, fiind importantă și perioada în care acestea sunt livrate, deoarece prețurile variază în funcție de oferta disponibilă pe piață.

La Milano, companiile moldovenești au avut o sesiune de întrevederi după principiul speed dating cu reprezentanți ai două rețele comerciale internaționale – Auchan și Il Gigante, cu care au discutat oportunitățile de livrare a produselor din Moldova. Producătorii moldoveni au prezentat mostre de produse și oferte de preț, urmând să continue negocierile pentru semnarea contractelor.

Conform înțelegerilor cu partenerii italieni, CCI a Republicii Moldova va colecta oferte comerciale de la companiile membre pentru a le transmite distribuitorilor italieni, dar și a le plasa în Bursa de mărfuri online, gestionată de Camera de Comerț, Industrie, Manufacturi și Agricultură a Italiei. Bursa are un rulaj lunar de peste 50 de milioane de euro și acceptă oferte comerciale plasate direct sau prin intermediul unor agenți comerciali.

În cadrul misiunii, reprezentanții CCI a Republicii Moldova și operatorii economici s-au familiarizat cu activitatea Centrului Experimental pentru Industria de Conserve Alimentare, cu statut de laborator european, al cărui fondator este Camera de Comerț și Industrie din Parma. Acesta a fost înființat încă în anul 1922, odată cu dezvoltarea industriei alimentare și creșterea cererii pentru servicii de cercetare și dezvotlare în domeniu. Centrul oferă servicii specializate de consultanță, training și informare sectoarelor de fructe, legume, carne și produse din pește. Specialiștii Centrului au prezentat cerințele de certificare a produselor pentru a fi plasate pe piața europeană și activitățile de cercetare realizate, printre care și  studii pentru lansarea unor noi produse sau rețete, salubrizare și prezervare a teritoriilor industriale, etc.

Totodată, oamenii de afaceri din Moldova au avut ocazia de a studia modul de constituire și funcționare a cooperativelor de producție, formă de organizare juridică foarte răspândită în Italia. „Asocierea producătorilor este un trend foarte actual și în Republica Moldova, iar Camera de Comerț și Industrie a dorit să ofere operatorilor economici posibilitatea de a se inspira din modelul italian. Intenționăm să promovăm acest model și în Moldova pentru că prin asociere, producătorii își măresc volumele de marfă și, respectiv, crește capacitatea de negociere cu rețelele comerciale internaționale”, a declarat președintele CCI, Valeriu Lazăr.

Potrivit CCI, oamenii de afaceri din Moldova au vizitat consorțiul CREDEM Magazzini generali tagliate, care reunește sub brandul Parmigiano Reggiano cca 350 de producători de parmezan, cu o capitalizare bursieră de două miliarde de euro. Consorțiul oferă membrilor săi servicii de păstrare a cașcavalului și promovare a acestuia pe plan mondial, precum și veghează asupra respectării standardelor de calitate foarte stricte.

Printre alte întreprinderi vizitate în Parma și Bologna se numără producători de prosciutto, fabrica de ulei Tampieri, producători de utilaje pentru apicultura, brokeri de cereale, distribuitori de fructe și legume, dar și întreprinderi textile.  

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus