Brandul de ţară „Vinul Moldovei” câştigă tot mai multă popularitate internaţională. Numai în prima jumătate a anului curent vinificatorii noştri au exportat în Ţara Soarelui Răsare peste 85 de mii de litri de vin, o cantitate aproximativ dublă comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. În anul 2014 în Japonia au fost exportate 92000 litri. Niponii apreciază mult vinurile moldovenești pentru calitatea şi preţul lor accesibil, motiv pentru care astăzi produsele noastre sunt comercializate pe rafturile celor mai prestigioase rețele de magazine precum: Isetan, Daimaru, Mitsukoshi etc.
Pentru ca japonezii să cunoască mai îndeaproape Vinul Moldovei, recent, o delegaţie din Republica Moldova a vizitat Tokyo, la invitaţia companiei de import Carina Co. Ltd. Marele distribuitor nipon şi-a asumat şi cheltuielile organizatorice pe durata vizitei. Din delegaţie au făcut parte ministrul Agriculturii, Ion Sula, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV), Dumitru Munteanu, precum şi reprezentanți ai mai multor producători autohtoni. Scopul vizitei a fost familiarizarea cu piaţa Japoniei şi prezentarea vinurilor din Moldova pentru distribuitori şi presa locală.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului: „Vizita noastră în Japonia a reprezentat un instrument important, atât de promovare, cât şi comercial. Această oportunitate ne-a oferit şansa să studiem şi să cunoaştem mai îndeaproape consumatorului nipon. Interesul deosebit manifestat de japonezi faţă de Vinul Moldovei reconfirmă faptul că politicile de marketing şi promovare ale vinăriilor și ONVV s-au îndreptat în direcţia corectă. Sunt absolut convins că dacă actualmente 6 producători moldoveni exportă vinuri în Japonia, în următorii ani numărul acestora va crește semnificativ. Vom continua să întreprindem acţiuni concrete pentru a susţine vinificatorii noştri, iar în acest sens, în 2016 intenționăm să participăm la o importantă expoziţie specializată, care va avea loc la Tokyo.”