Datele statistice privind evoluţia pieţei serviciului de televiziune (TV) furnizat contra plată (prin reţele de cablu, IP TV şi MMDS) în primul semestru al anului 2015, publicate astăzi pe pagina web oficială a Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că în această perioadă numărul total de abonați la serviciul respectiv a scăzut cu mai bine de 5,6 mii (-2,1%) și a alcătuit 268,4 mii, iar volumul vânzărilor pe acest segment de piaţă s-a diminuat cu 3,8 mil. lei (- 4,7%) şi a însumat peste 77,4 mil. lei
Scăderea numărului de abonați a fost cauzată de micșorarea bazei de abonaţi la reţelele TV prin cablu şi reţelele MMDS (Multichannel Multipoint Distribution Service – sistem de transport al semnalului TV prin unde radio între două sau mai multe puncte). Numărul abonaţilor la reţelele de cablu a scăzut cu 7,4 mii (-3,6%) şi a totalizat 201,8 mii, iar la reţelele MMDS – cu 1,6 mii (-74,4%) şi a ajuns la 545. În același timp, baza de abonaţi a operatorilor de reţele IP TV a crescut cu 3,4 mii (+ 5,4%) şi a depășit cifra de 66 mii. Urmare a acestei evoluţii, rata de penetrare a serviciului TV contra plată, raportat la 100 de locuitori ai republicii, a scăzut până la nivelul de 7,5%.
Conform datelor prezentate ANRCETI de către 138 furnizori activi ai serviciului TV contra plată, din numărul total de abonați 51,4% utilizau rețele TV prin cablu, 48,2% - reţele IP TV şi 0,4% - reţele MMDS. Aceleași date arată că 58,5 la sută din abonați recepționau semnalul TV în format analogic și 41,5% - în format digital.
Micșorarea veniturilor provenite din vânzarea serviciului TV contra plată a fost cauzată de scăderea volumului de vânzări realizate de operatorii de reţele TV prin cablu şi reţele MMDS. Cifra de afaceri a acestor operatori a scăzut, față de primul semestru al anului 2014, cu 7,3 mil. lei (-13,4%) şi a totalizat circa 47,4 mil. lei. În acelaşi timp, vânzările realizate de operatorii de reţele IP TV au crescut cu 3,5 mil. lei (+13%) și au însumat peste 30 mil. lei. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de pe piaţa serviciului TV contra plată practic nu s-a schimbat (+0,4%) şi a alcătuit 47,9 lei.
În prima jumătate a anului 2015, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciului TV contra plată deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SRL „Sun Communications” – 28,6%, SA „Moldtelecom” – 28,4%, SRL „TV BOX” – 10,2%, SRL „AMT” – 3,8%. Ceilalţi 134 furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă estimată la 29%, anunță Serviciul de Informare și Comunicare cu mass-media al ANRCETI.
Trimite e-mail | Printeaza
IT
08.09.2015Indicatorii de bază ai pieţei serviciului de televiziune furnizat contra plată au scăzut, în primul semestru al anului curent
Comentarii (0)