Numărul consumatorilor informaţi pentru a face alegerea corectă la procurarea produselor și serviciilor de calitate este în creștere. Aceasta este concluzia Ministerului Economiei în urma examinării Raportului de activitate al Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor (APC) pentru perioada ianuarie - septembrie 2015.
Raportul relevă că activitățile de consultare și informare a consumatorilor au fost principalul obiectiv al Agenției, moderat, depășindu-se tendința de plasarea în prim plan a activităților de control, cu excepţia cazurilor de reclamaţie.
Astfel, pe parcursul a 9 luni ale anului curent, Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor a dublat numărul vizitelor de informare la nivelul autorităţilor publice locale (140 vizite -2015 / 70 vizite -2014). Numărul total al vizitelor de informare și consultanță au constituit circa 198, sau cu 36% mai mult faţă de cele 126 de vizite desfăşurate în aceeaşi perioadă a anului precedent.
Totodată, pe segmentul activităţilor de control s-a constatat efectuarea a 722 controale planificate și 494 controale inopinate, fapt ce se încadrează în Graficele de control, coordonate cu Ministerul Economiei şi aprobate pentru fiecare trimestru de către Cancelaria de Stat.
Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor prezintă periodic rapoarte şi sinteze Ministerului Economiei referitor la activitatea proprie în domeniul protecţiei consumatorilor şi la rezultatele supravegherii pieţei.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
06.11.2015Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor a dublat numărul vizitelor de informare și a micșorat controalele
Comentarii (0)