Trimite e-mail | Printeaza
IT
17.11.2015

ANRCETI a actualizat parametrii de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice care sunt măsurați și publicați de către furnizori

Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a redus numărul parametrilor de calitate pentru serviciile publice de comunicaţii electronice, care se măsoară și se publică, în mod obligatoriu, de către furnizorii acestor servicii, în oficiile comerciale și pe paginile sale de Internet, precum și numărul tipurilor de servicii la care se referă această obligație. Decizia respectivă  a fost luată de Consiliul de Administraţie al ANRCETI în ședința sa publică de la finele săptămânii trecute, la care a fost revizuită Hotărârea Consiliului nr.278 din 17.11.2009 privind stabilirea parametrilor de calitate pentru serviciile publice de comunicaţii electronice. Această decizie va intra în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial.

Până în prezent, furnizorii aveau obligația să măsoare trimestrial parametrii de calitate pentru șapte tipuri de  servicii: telefonie fixă, acces la Internet, telefonie mobilă, serviciul de televiziune, serviciul de comunicaţii electronice furnizat prin intermediul rețelelor pe care se utilizează protocolul IP, serviciul furnizat pe reţeaua ISDN şi serviciul de linii închiriate. Luând în considerare evoluțiile și tendințele de pe piața comunicațiilor electronice, în particular convergența tehnologiilor, ANRCETI a decis comasarea indicatorilor pentru telefonia fixă cu cei pentru serviciile bazate pe protocolul IP și retragerea obligațiilor ce vizează măsurarea parametrilor de calitate pentru serviciul furnizat pe reţeaua ISDN şi serviciul de linii închiriate. În urma acestui exerciţiu, numărul serviciilor pentru care se măsoară parametrii de calitate a fost redus la patru servicii: telefonie fixă, acces la Internet, telefonie mobilă și serviciul de televiziune.

Drept motiv al retragerii obligației de măsurare şi publicare a parametrilor de calitate a serviciilor menţionate mai sus ANRCETI a invocat faptul că serviciul furnizat pe reţeaua ISDN este solicitat tot mai rar de către utilizatori, iar serviciul de linii închiriate este destinat furnizorilor de comunicații electronice și companiilor mari, care au un grad sporit de competență și stabilesc parametrii de calitate în contractele de prestare a serviciilor respective.

În urma comasării indicatorilor pentru telefonia fixă cu cei pentru serviciile bazate pe protocolul IP, furnizorii care oferă servicii de telefonie fixă vor măsura şi publica numai 10 parametri de calitate, șase dintre care – de ordin administrativ şi patru – ce caracterizează exclusiv tehnologia VoIP. Proiectul aprobat de ANRCETI conţine, de asemenea, un model de măsurare şi calculare a valorii parametrilor de calitate a serviciilor, care are menirea de a ajuta furnizorii în realizarea acestui exerciţiu.

ANRCETI a stabilit, conform legii, parametrii de calitate a serviciilor publice de comunicaţii electronice care se cer a fi măsurați, conținutul, forma și modalitatea în care informațiile privind calitatea serviciilor furnizate vor fi publicate, pentru a se asigura că utilizatorii de servicii beneficiază de informații complete, comparabile și ușor accesibile. Potrivit reglementărilor ANRCETI, furnizorii au obligația să măsoare și să publice informațiile trimestriale despre calitatea serviciilor furnizate până la data de 30 a lunii următoare trimestrului de gestiune și să prezinte ANRCETI informațiile respective cu 10 zile înainte de publicarea acestora, anunță Serviciul de informare şi comunicare cu mass – media a ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus