Vinul Moldovei şi-a prezentat noile repere de identitate şi calitate la Bucureşti. Pentru al doilea an consecutiv, Oficiul Naţional al Viei şi Vinului şi companiile vinicole autohtone au fost mai aproape de consumatorii din România, la cea de a XIV-a ediţie a expoziţiei „Good Wine”. Evenimentul a adus împreună peste o mie de vinuri celebre de la cca 100 de vinificatori din mai multe state. Reuniţi la un stand comun, sub brandul de ţară Vinul Moldovei, 23 de companii autohtone au invitat oaspeţii târgului internaţional să devină parte a legendei vinurilor noastre. Expoziţia „Good Wine” a fost organizată în perioada 20-22 noiembrie, la Romexpo.
Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Naţional al Viei şi Vinului: „Evenimentul reprezintă o platformă care setează valorile pieţei de vinuri. Suntem mândri că am reuşit să demonstrăm iubitorilor de vin din România noile repere de identitate şi calitate ale Vinului Moldovei, obţinute după transformările remarcabile din ultimii ani. Este foarte important pentru noi că Vinul Moldovei a reușit deja să cucerească mulți pasionați și cunoscători din România. Știm asta deoarece exportul de vinuri în România a înregistrat o creștere spectaculoasă – aproximativ 173% comparativ cu anul trecut, iar 22 companii vinicole din Moldova își vând vinurile pe piața românească. În acest ritm, în doar câțiva ani, Romania va deveni piața nr. 1 pentru vinurile de calitate din Republica Moldova. Expoziţia a fost un succes fulminant şi a reconfirmat angajamentele noastre asumate prin planul de marketing al ONVV.”
Eduard Grama, viceministru al Agriculturii: „Sectorul vitivinicol este unul dintre cele mai importante sectoare ale economiei moldovenești. Pentru noi este primordial să continuăm diversificarea pieţelor de export pentru Vinul Moldovei şi să le extindem pe cele existente. Moldova poate fi un jucător dinamic pe piaţa internaţională, iar România este un punct strategic pe harta exporturilor noastre. Participarea vinificatorilor moldoveni la expoziţia „Good Wine” se aliniază politicilor noastre de dezvoltare a acestui sector şi suntem siguri că va avea un impact economic major.”
România, Franţa, Bulgaria, Chile şi Republica Moldova sunt doar câteva dintre statele care au fost reprezentate la târgul internaţional de la Bucureşti. Companiile noastre au fost prezente cu peste 200 de vinuri şi distilate moldoveneşti, unele în premieră absolută în România. Cei peste 10 mii de oaspeţi – vizitatori, importatori, distribuitori şi consumatori direcţi – au fost invitaţi să guste din legenda Vinului Moldovei în cadrul a două masterclass-uri special organizate pentru iubitorii de vinuri de calitate. La primul masterclass oaspeţii s-au bucurat de o selecţie inedită de vinuri şi divinuri autohtone. La cel de al doilea masterclass, organizat cu susţinerea Proiectului pentru competitivitate al USAID, invitaţii au degustat mai multe vinuri de autor ale Asociaţiei Micilor Producători de Vinuri din Moldova.
La masterclass-uri vinurile moldoveneşti au fost însoţite de surprize culinare tradiţionale, oferite de către Restaurantul „Vatra Neamului”. Ambele evenimente au fost prezentate de Cătălin Păduraru, degustator expert, doctor al Universităţii de Ştiinţe Agricole și Medicină Veterinară din Bucureşti, Wine Ambassador ADAR, CEO IWCB.
Cătălin Păduraru, degustator expert: „Vinul, în sine, este un produs aspiraţional, care nu face parte din logica industrială. Nu este suficient ca acesta să aibă un preţ bun, ci tot bagajul din spatele lui trebuie să ajungă la îndemâna consumatorilor. Am prezentat Vinul Moldovei la numeroase evenimente internaţionale şi sunt mândru să o fac şi în cadrul expoziţiei „Good Wine”, pentru a doua oară consecutiv. Apreciez calitatea şi buchetul aromelor Vinului Moldovei, motiv pentru care pot să mă declar un promotor activ al acestuia. Sunt absolut convins că, odată ce îl va cunoaște mai îndeaproape, consumatorul român va îndrăgi Vinul Moldovei.”
Participarea companiilor vinicole la eveniment face parte din Programul de Marketing al Oficiului Naţional al Viei şi Vinului (ONVV), prin care şi-a propus ca brandul „Vinul Moldovei” să devină un simbol al calităţii pe plan internaţional.
În prezent, sectorul vitivinicol formează 2,7% din produsul intern brut, 8% din totalul exporturilor din Republica Moldova şi angajează aproximativ 250 mii de cetăţeni la cele 140 întreprinderi vitivinicole. Astăzi, Moldova are cea mai mare densitate a viilor din lume, de 3,8% din suprafaţa ţării şi 7% din terenurile arabile. Cu cca. 128 mii de hectare plantaţii de vie pe rod, Moldova ocupa locul 13 în lume şi locul 6 în Europa.
România reprezintă o piaţă strategică pentru Republica Moldova. Exporturile vinurilor îmbuteliate către România a crescut cu 173% faţă de anul precedent.