Ministerul Economiei în parteneriat cu Delegația UE în Republica Moldova va lansa o Campanie națională de informare și comunicare privind DCFTA. Anunțul a fost făcut, astăzi, de Viceprim-ministrul, ministrul Economiei, Octavian Calmîc, în cadrul conferinței "Informare eficientă pentru businessul din Moldova". La eveniment a participat ambasadorul UE la Chișinău, Pirkka Tapiola, președintele Camerei de Comerț și Industrie din RM, Valeriu Lazăr, peste 100 de reprezentanți ai întreprinderilor mici și mijlocii și societății civile.
În cadrul conferinței, Octavian Calmîc a susținut că paralel cu procesul de implementare a Acordului de Liber Schimb cu UE DCFTA, e nevoie de o amplificare a comunicării și informării mai active a mediului de afaceri la nivel regional prin intermediul unei Campanii naționale pe DCFTA, care va integra toate eforturile de comunicare ale autorităților publice centrale și locale, ale donatorilor și societății civile.
”Știm că partenerii și-au stabilt acțiuni de suport pe comunicare privind DCFTA, de aceea ne propunem, în cadrul unei Campanii naționale, să integrăm pe platforma Ministerului Economiei, eforturile de comunicare ale tuturor instituțiilor și partenerilor, să coordonăm acțiunile de informare și mesajele, așa încât impactul acestora să fie la final unul maximal. Deoarece este o premieră pentru Republica Moldova, noi fiind la prima experiență de acest gen, mizăm pe susținerea partenerilor”, a afirmat ministrul Economiei.
La rândul său, șeful Delegației UE la Chișinău, Pirkka Tapiola, a menționat că parteneriatul cu autoritățile și mediul de afaceri este unul foarte important pentru o comunicare eficientă, care să răspundă așteptarilor comunității de business cu privire la dezvoltarea afacerilor în contextul DCFTA.
Președintele CCI, Valeriu Lazăr, s-a axat pe concluziile primelor experiențe de implementare a DCFTA de la intrarea acestuia în vigoare și până în prezent, subliniind influența factorilor externi și interni asupra acestui proces. Totodată, el a afirmat că pentru a atinge obiectivele DCFTA, în continuare e nevoie de sporirea competitivității, diversificarea piețelor de desfacere, ameliorarea climatului investițional, realizarea politicilor de modernizare a economiei naționale.
Evenimentul a continuat cu o prezentare a studiilor privind nivelul de pregătire al companiilor moldovenești pentru valorificarea DCFTA și s-a încheiat cu o dezbatere deschisă cu antreprenorii și persoanele-cheie din acest domeniu.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
10.03.2016Ministerul Economiei în parteneriat cu Delegația UE în Republica Moldova va lansa o Campanie națională de informare și comunicare privind DCFTA
Comentarii (0)