Trimite e-mail | Printeaza
IT
15.03.2016

Tot mai mulți abonați dau preferință serviciului de televiziune contra plată în format digital

Datele statistice privind evoluţia pieţei serviciilor publice de televiziune (TV) furnizate contra plată (TV prin reţele de cablu și IP TV) în anul 2015, publicate astăzi pe pagina web oficială a Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) arată că timp de un an numărul de abonați la serviciul TV contra plată în format digital a crescut cu 5 mii (+3,8%) și a depășit cifra de 138,1 mii, ceea ce constituie mai bine de jumătate din numărul total de abonați la serviciul TV contra plată.

Conform acelorași date, în anul 2015 numărul total de abonați la serviciul TV contra plată a înregistrat o creștere ușoară de 0,3% și a însumat 274,9 mii. Din totalul abonaților la acest serviciu 75% recepționau programele TV prin intermediul rețelelor de cablu, iar 25% -  beneficiau de programe TV furnizate în baza tehnologiei IP (IP TV). Mai bine de jumătate din totalul de abonați recepționau programele TV în format digital prin rețele de cablu, iar restul - prin tehnologia IP (IP TV).
 
Datele prezentate ANRCETI de către cei 83 de furnizori activi ai serviciilor TV contra plată arată că situaţia pe această piaţă a evoluat anul trecut în mod diferit: segmentul serviciilor IP TV a continuat să crească, iar segmentul serviciilor TV prin rețele de cablu – să scadă. Astfel, numărul abonaţilor la serviciul IP TV a crescut, faţă de anul 2014, cu 6,1 mii (+9,8%) și a totalizat circa 68,8 mii, iar veniturile provenite din vânzarea acestui serviciu au sporit cu 2,8 mil. lei (+5%) şi au depăşit cifra de 58,1 mil. lei. În acelaşi timp, numărul abonaţilor la serviciul TV prin rețele de cablu a scăzut cu 3,1 mii (-1,5%) şi a alcătuit 206,1 mii, iar vânzările acestui serviciu s-au micşorat cu 9,5 mil. lei (-9%) și au alcătuit 97,5 mil. lei. Urmare a acestei evoluţii, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciul TV contra plată a sporit cu 0,9 % şi a alcătuit 48,2 lei.

Specialiștii ANRCETI explică contractarea pieței serviciilor TV prin rețele de cablu prin schimbarea  preferințelor unei părți a utilizatorilor acestor servicii. Aceștia migrează spre variante alternative de vizionare a conţinutului TV: pe Internet, prin satelit sau prin IP TV, care oferă servicii TV în format digital, spre deosebire de o bună parte din operatorii de rețele TV prin cablu care în prezent retransmit programele TV în format analogic.

Conform estimărilor ANRCETI, în anul 2015, cei mai mari operatori de pe piaţa serviciilor TV contra plată deţineau, în funcţie de cifra de afaceri, următoarele cote de piaţă: SA „Moldtelecom” – 28,9%, SRL „Sun Communications” – 28 %, SRL „TV BOX” – 8,1%, SRL „AMT” – 3,7%. Ceilalţi 79 furnizori deţineau împreună o cotă de piaţă estimată la 31,3 %, informează Serviciul de Informare și Comunicare cu mass-media al ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus