Ministrul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor dl Iurie Chirinciuc a publicat pe bloggul său un articol întitulat „Impozitul pe autovehicul trebuie să fie utilizat doar pentru drumuri, iar Fondul Rutier trebuie să fie în conformitate cu angajamentele asumate de Republica Moldova față de partenerii externi!”
Articolul se referă la proiectul de politică bugetar-fiscală, discutat la 12 martie curent în Guvern. Proiectul respectiv vine cu modificări la legislația fiscală, care, în opinia dlui Iurie Chirinchic va afecta grav sursele de constituire a Fondului Rutier.
Ministrul Transporturilor atenționează autoritățile și opinia publică, că „propunerea de introducere, din 2017 a impozitului pe autovehicul și anularea taxei de folosire a drumurilor, vor determina un deficit de acumulări la Fondul Rutier”.
„Țin să amintesc despre angajamentele asumate de Republica Moldova, în partea ce ține de mărimea Fondului Rutier, indicate expres, în acordul internațional dintre Republica Moldova și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și în Strategia de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022.
Astfel, conform acestor documente, mărimea Fondului Rutier, în anul 2016, trebuie să constituie 1650 milioane lei, și să crească, treptat, până la 2920 milioane lei, în anul 2022. Instituțiile financiare Internaționale investesc în reabilitarea drumurilor naționale, cu condiția ca acestea să fie, cel puțin, întreținute corespunzător, iar prin modificările operate la rectificarea bugetului în anul 2015 și modificările propuse în proiectul de politică bugetar-fiscală pentru anul 2016, noi nu vom mai putea întreține, în stare satisfăcătoare, drumurile reabilitate și reparate cu atât efort fapt ce poate duce la pierderea finanțării externe pentru reabilitarea infrastructurii naționale”, consemnează ministrul Transporturilor Iurie Chirinciuc.
Dl Chirinciuc critică actuala propunere de modificare a legislației fiscale, care, din punctul lui de vedere nu analizează impactul înlocuirii taxei de folosire a drumurilor cu impozitul pe autovehicul, „impozit care va deveni un venit general al administrației publice locale, care va putea fi cheltuit pentru orice altă necesitate în afară de drumuri și străzi”.
Ministrul Transporturilor consideră că, „pentru ca acest impozit să fie utilizat după destinație, trebuie specificat, expres, că impozitul pe autovehicule poate fi utilizat doar pentru întreținerea, reparația și construcția drumurilor și străzilor”.
„Țin să menționez că au avut loc discuții publice pe marginea proiectului propunerilor de politică bugetar-fiscală și proiectul de eficientizare a întreținerii drumurilor locale, acesta din urmă fiind avizat pozitiv atât de MTID cât și de Patronate, Sindicate și APL II. În aceste circumstanțe, este foarte greu de înțeles insistența cu care, în actuala politică bugetar-fiscală, se promovează un concept „crud” și purtător de riscuri precum impozitul pe autovehicule”, notează Iurie Chirinciuc specificând că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor (MTID) nu este împotriva acestui impozit.
„MTID pledează pentru o definitivare clară a acestui concept, cu înțelegerea tuturor riscurilor ce pot surveni și găsirea surselor suplimentare pentru completarea deficitului creat în Fondul Rutier”, subliniază ministrul Iurie Chirinciuc în articolul său, anunță Serviciul de presă MTID.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
16.03.2016Iurie Chirinciuc: „Insistența cu care se promovează conceptul impozitului pe autovehicul este greu de înțeles…”
Comentarii (0)