Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, hotărârea cu privire la organizarea Zilelor Diasporei. Potrivit deciziei, în Republica Moldova, în fiecare an, la finele celei de-a treia săptămâni a lunii august, vor fi organizate evenimente şi manifestaţii dedicate diasporei, iar o dată la doi ani, în cadrul Zilelor Diasporei, se va convoca Congresul ordinar al diasporei. Evenimentele se vor desfăşura pe întreg teritoriul țării, sub patronajul Guvernului Republicii Moldova.
Decizia a fost luată la solicitarea reprezentanţilor diasporei moldoveneşti din diferite ţări, care au menţionat necesitatea stabilirii unei perioade fixe pentru Zilele Diasporei, luând în calcul şi experienţa anilor 2014-2015.
Documentul mai prevede instituirea Comitetului organizatoric, din care vor face parte reprezentanţi ai Cancelariei de Stat, Ministerelor Afacerilor Externe, al Muncii Protecţiei Sociale şi Familiei, al Educaţiei, Culturii şi al Tineretului şi Sportului. Comitetul va acţiona în comun cu alte ministere şi autorităţi administrative centrale şi locale, în vederea bunei desfăşurări a Zilelor Diasporei.
Cheltuielile ce ţin de organizarea Zilelor Diasporei vor fi acoperite din contul alocaţiilor bugetare, aprobate anual de Cancelaria de Stat, precum şi din surse financiare provenite din sponsorizări.
Scopul principal al Zilelor Diasporei este asigurarea dialogului la nivel de diasporă-țară, pe de o parte și țară-diasporă pe de altă parte, mobilizarea asociațiilor din diasporă în procesul de promovare a Republicii Moldova prin acțiuni comune menite să contribuie la dezvoltarea durabilă a țării.
Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
08.06.2016Zilele Diasporei vor fi organizate anual în a treia săptămână a lunii august
Comentarii (0)