Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității (UIPAC) a aprobat un nou dosar. Este vorba despre Gospodăria Țărănească „Catană Ion” din raionul Hâncești.
Antreprenorul intenționează să exporte struguri, iar drept destinație a ales România. ”Dorim să ne îmbunătățim produsele și să ne extindem pe piața europeană. Grantul de la PAC II ne va ajuta să avem produse mai calitative și, astfel, să devenim mai competitivi la export”, susține Ion Catană.
Cu susținerea financiară a PAC Granturi, întreprinderea va efectua un studiu de piață, va apela la serviciile unui agronom calificat, unui consultant în sortarea și ambalarea corectă a produsului și va contracta servicii de promovare.
Până în prezent Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității (UIPAC) a aprobat un nou dosar. Este vorba despre Gospodăria Țărănească „Catană Ion” din raionul Hâncești.
Antreprenorul intenționează să exporte struguri, iar drept destinație a ales România. ”Dorim să ne îmbunătățim produsele și să ne extindem pe piața europeană. Grantul de la PAC II ne va ajuta să avem produse mai calitative și, astfel, să devenim mai competitivi la export”, susține Ion Catană.
Cu susținerea financiară a PAC Granturi, întreprinderea va efectua un studiu de piață, va apela la serviciile unui agronom calificat, unui consultant în sortarea și ambalarea corectă a produsului și va contracta servicii de promovare.
Până în prezent au fost aprobate spre finanțare 26 de dosare, alte 10 sunt în proces de examinare.
Potrivit directorului Unității de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității, Aureliu Casian, serviciile de dezvoltare a afacerii, cofinanțate de PAC-II au impact important asupra evoluției întreprinderilor. ”Cca 80% din beneficiarii de granturi ai primei etape a proiectului și-au crescut vânzările și volumul de export, prin urmare îi îndemn pe producătorii moldoveni să aplice la proiect pentru a începe a exporta, a găsi noi piețe de desfacere contribuind totodată la creșterea valorii adăugate produse în țară, a veniturilor operatorilor economici și bunăstării populației ”, precizează Aureliu Casian.
Componenta de Granturi are un buget de USD 3 mil. IMM-urile din Moldova pot beneficia de granturi pentru servicii de îmbunătățire a competitivității produselor și accesarea noilor piețe de desfacere. Din bugetul total al proiectului, prin PAC II urmează a fi acordate finanțări nerambursabile pentru acoperirea a 50% din costul serviciilor, dar nu mai mult de 200 de mii de lei per beneficiar. Astfel, agenții economici își vor putea spori calitatea produselor și a serviciilor, lansa altele noi, optimiza procesele interne, îmbunătăți imaginea companiei, identifica clienți și piețe noi, dar și stabili parteneriate pe lanțurile valorice.
Pentru cofinanțare pot aplica întreprinderile exportatoare sau situate pe lanțul valoric orientat la export din patru sectoare prioritare: produse alimentare şi băuturi; fabricarea produselor electronice şi mecanice; textile şi tehnologii informaționale. Totodată, pentru finanțare pot aplica și întreprinderi din alte sectoare ale economiei, însă aceste patru sectoare vor avea prioritate.
Notă. Cu un buget total de 45 milioane de dolari SUA, PAC II va fi implementat în perioada 2015-2019. Proiectul își propune să îmbunătățească mediul de afaceri prin susținerea Guvernului în implementarea strategiilor orientate spre crearea unui mediu de afaceri favorabil, reducerea constrângerilor și costurilor pentru gestionarea afacerii. Totodată, proiectul va contribui la dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) prin facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung, fortificarea capacităților instituționale ale ODIMM şi MIEPO, oferirea de granturi agenților economici privați pentru servicii de consultanță, care să contribuie la sporirea competitivității de export, etc.
Potrivit directorului Unității de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității, Aureliu Casian, serviciile de dezvoltare a afacerii, cofinanțate de PAC-II au impact important asupra evoluției întreprinderilor. ”Cca 80% din beneficiarii de granturi ai primei etape a proiectului și-au crescut vânzările și volumul de export, prin urmare îi îndemn pe producătorii moldoveni să aplice la proiect pentru a începe a exporta, a găsi noi piețe de desfacere contribuind totodată la creșterea valorii adăugate produse în țară, a veniturilor operatorilor economici și bunăstării populației ”, precizează Aureliu Casian.
Componenta de Granturi are un buget de USD 3 mil. IMM-urile din Moldova pot beneficia de granturi pentru servicii de îmbunătățire a competitivității produselor și accesarea noilor piețe de desfacere. Din bugetul total al proiectului, prin PAC II urmează a fi acordate finanțări nerambursabile pentru acoperirea a 50% din costul serviciilor, dar nu mai mult de 200 de mii de lei per beneficiar. Astfel, agenții economici își vor putea spori calitatea produselor și a serviciilor, lansa altele noi, optimiza procesele interne, îmbunătăți imaginea companiei, identifica clienți și piețe noi, dar și stabili parteneriate pe lanțurile valorice.
Pentru cofinanțare pot aplica întreprinderile exportatoare sau situate pe lanțul valoric orientat la export din patru sectoare prioritare: produse alimentare şi băuturi; fabricarea produselor electronice şi mecanice; textile şi tehnologii informaționale. Totodată, pentru finanțare pot aplica și întreprinderi din alte sectoare ale economiei, însă aceste patru sectoare vor avea prioritate.
Cu un buget total de 45 milioane de dolari SUA, PAC II va fi implementat în perioada 2015-2019. Proiectul își propune să îmbunătățească mediul de afaceri prin susținerea Guvernului în implementarea strategiilor orientate spre crearea unui mediu de afaceri favorabil, reducerea constrângerilor și costurilor pentru gestionarea afacerii. Totodată, proiectul va contribui la dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) prin facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung, fortificarea capacităților instituționale ale ODIMM şi MIEPO, oferirea de granturi agenților economici privați pentru servicii de consultanță, care să contribuie la sporirea competitivității de export, etc.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
02.08.2016Producătorii de struguri vor să cucerească piața europeană
Comentarii (0)