Camera de Comerț și Industrie a organizat o conferință de presă, în cadrul căreia a anunțat detalii despre desfășurarea ediției a XVI-a a Expoziției naționale ”Fabricat în Moldova”, ce va avea loc în perioada 01-05 februarie 2017, la CIE ”Moldexpo”, sub patronajul Guvernului. Potrivit CCI, la expoziție vor fi prezentate produsele și serviciile a peste 350 de companii din diferite ramuri ale economiei naționale, vor avea loc 4 forumuri bilaterale de afaceri, seminare, conferințe, mese rotunde, programe artistice. Expoziția va fi vizitată de delegații de businessmeni din Austria, Belarus, România, Rusia, Ungaria.
După cum a informat președintele CCI Sergiu Harea, genericul ediției curente a Expoziției naționale ”Fabricat în Moldova” este – ”Prin calitate spre competitivitate”. Inaugurarea evenimentului va avea loc pe data de 1 februarie 2017, la ora 11.00, în incinta pavilionului nr. 2 al CIE ”Moldexpo”. La ceremonia solemnă vor fi prezenți factori de decizie, reprezentanți ai autorităților publice și ai misiunilor diplomatice acreditate în țara noastră, agenți economici autohtoni și de peste hotare.
La ”Fabricat în Moldova 2017” vor fi prezentate mărfuri ale peste 350 de agenți economici ce activează în industria alimentară, ramura vitivinicolă, industria mobilei, industria ușoară, utilaje, tehnică și aparataje, dar și instituții de cercetări științifice, meșteri populari etc. Cu standuri colective vor participa raioanele Anenii Noi, Călărași, Cimișlia, Criuleni, Edineț, Fălești, Florești, Hâncești, Ialoveni, Leova, Nisporeni, Râșcani, Rezina, Ungheni, UTA Găgăuzia, întreprinderi de pe malul stâng al Nistrului. Standuri reprezentative vor avea Asociația Producătorilor din Industria Ușoară, Asociația Producătorilor de Divin și Brandy de Moldova, Asociația Producătorilor și Exportatorilor de Fructe – Moldova Fruct, Uniunea MOLDCOOP. De asemenea, vor participa și asociații obștești, care vor expune la standurile lor produse fabricate de persoanele cu necesități speciale.
În premieră, la ediția din anul curent vor lua parte și companii mixte, membre ale Camerei de Comerț Moldo-Italiene, iar în pavilionul nr. 3, sub genericul ”Fabricat la Iași” vor fi expuse firme din România. Evenimentul ”Fabricat la Iași” constituie o noutate și se desfășoară ca rezultat al participării întreprinderilor din Republica Moldova, în luna noiembrie 2016, la expoziția ”Fabricat în Moldova” la Iași.
În total, suprafața expozițională va constitui peste 2500 metri pătrați. În pavilionul central al ”Moldexpo” vor fi prezentate companii din sectorul agroindustrial, în pavilioanele nr. 2 și 3 - sectorul industrial, iar în spațiile deschise - produse și tehnica agricolă.
Expoziția națională ”Fabricat în Moldova” va fi vizitată de delegații ale Camerelor de Comerț și Industrie din Austria, Belarus, Federația Rusă, România, Ungaria.
Programul de afaceri al expoziției va demara pe data de 31 ianuarie, cu Forumul bilateral moldo-rus, la care vor participa reprezentanți ai autorităților publice centrale și locale, asociații de business, 22 de reprezentanți ai Camerelor de Comerț din Federația Rusă, însoțiți de circa 40 de agenți economici.
Pe data de 02 februarie, în prima parte a zilei, se va desfășura Forumul bilateral Moldova – România, care va reuni peste 25 de reprezentanți ai mediului de afaceri de peste Prut. În cea de a doua parte a zilei va avea loc Forumul bilateral Moldova – Belarus.
Vineri, 03 februarie, businessmenii sunt invitați la Forumul bilateral Moldova-Austria, la care vor lua parte companii din sectoarele IT, sănătăţii, construcţiilor şi echipamentelor agricole.
Potrivit CCI, programul adițional al expoziției mai include conferințe, seminare și mese rotunde privind eficiența energetică, exportul pe piețele internaționale, preambalarea mărfurilor, finanțarea inovațiilor, elaborarea și promovarea brandului, raportarea CNAS, alte teme actuale.
Expoziția națională ”Fabricat în Moldova” este organizată de Camera de Comerț și Industrie, sub patronajul Guvernului, cu scopul de a susține întreprinzătorii autohtoni, a promova produsele competitive pe piața internă și externă, a atrage investiții și a intensifica dialogul public-privat.