MIEPO a ajutat 1861 de companii autohtone să-și găsească noi piețe de desfacere, parteneri de afaceri sau investitori, finanțând participarea acestora la 62 de evenimente economice internaționale și locale, în urma cărora întreprinderile au semnat 89 de contracte în domeniul agroalimentar, textile, turism, alte 117 fiind în process de negocieri. De asemenea, au fost atrase 3 proiecte investiționale, iar încă 8 fiind la o etapă avansată de negocieri. Acestea, dar și alte rezultate ale activității MIEPO în zece luni ale anului curent au fost prezentate, astăzi, în cadrul Consiliului de administrare a bugetului pentru implementarea Programului ”Promovarea Exportului”.
În context, vicepremierul Octavian Calmîc a apreciat activitatea MIEPO în primele 10 luni ale anului curent, menționând că din totalul de 120 acțiuni planificate au fost realizate sau se află în proces de finalizare 103 acțiuni, iar 6 urmează a fi lansate în perioada imediat următoare. ”Este foarte important că în procesul de realizare a Programului am avut un spectru foarte larg de acțiuni din diferite sectoare ale economiei naționale – agroalimentar, confecții, accesorii, turism, IT, automotive, etc. Dar, în viitor, noi trebuie să extindem această geografie, oferind posibilitatea de a se promova agenților economici și din alte domenii”, a accentuat ministrul Economiei și Infrastructurii.
Potrivit directorului MIEPO, Vitalie Zaharia, instituția a organizat și co-finanțat participarea întreprinderilor locale la 42 de expoziții internaționale pentru atragerea investițiilor și promovarea exporturilor, dintre care 34 cu stand de țară. De asemenea, instituția a organizat 29 de vizite de studiu în Republica Moldova a companiilor străine și potențialilor investitori din 13 țări (Germania, Polonia, Olanda, Belgia, Japonia, România, Italia, Federația Rusă, Turcia, SUA, Elveția, Azerbaidjan, Franța) la 160 companii și locații de pe teritoriul țării noastre.
Echipa MIEPO a mai promovat oportunitățile investiționale în Republica Moldova în cadrul a 20 misiuni de afaceri și forumuri economice cu participarea companiilor autohtone și din 17 țări (Emiratele Arabe Unite, Monaco, Turcia, Letonia, Germania, România, Cehia, Ucraina, Algeria, Italia, Slovacia, România, Germania, Monaco, Georgia, Cehia, Suedia).
Printre evenimentele de amploare organizate de MIEPO în această perioadă pentru dezvoltarea mediului de afaceri, au fost enumerate Moldova Automotive Days 2017 și Moldova Business Week 2017. Rezultatele preliminare ale ediției curente a săptămâinii de afaceri relevă 32 contracte de investiții la o etapă avansată de negocieri și minimum 10 potențiale contracte de export.
În cadrul ședinței de astăzi, Consiliul a aprobat și o serie de ajustări la Planul Programului ”Promovarea Exportului” 2017 pentru perioada noiembrie-decembrie 2017. Acestea au fost efectuate la solicitarea companiilor locale și includ finanțarea participării la o serie de târguri și expoziții internaționale.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
31.10.2017MIEPO a prezentat rezultatele activității în 10 luni ale anului curent
Comentarii (0)