Nivelul de implementare de către radiodifuzori a prevederilor Codului audiovizualului cu referire la produsul autohton și transparența proprietății a fost examinat astăzi, în cadrul audierilor publice, organizate de Comisia cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media.
Un raport la acest subiect a prezentat președintele Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), Dragoș Vicol. Potrivit lui, radiodifuzorii privați sunt obligați să facă publice informații cu privire la denumirea, adresa și datele de contact ale administrației, lista cu numele proprietarilor beneficiari și datele privind cota de participare la capitalul social, lista membrilor consiliului sau numele administratorului, numele realizatorilor de programe sau de emisiuni, semnalele postului de radio, simbolul postului de televiziune.
”În acest context, CCA a aprobat Declarația cu privire la asigurarea transparenței proprietății, iar 119 din cei 120 de radiodifuzori au prezentat declarațiile pe proprie răspundere. Un singur radiodifuzor nu a prezentat declarația, fapt pentru care a fost sancționat și obligat să o prezinte”, a spus președintele CCA.
Potrivit lui Dragoș Vicol, în luna iulie 2017, CCA a aprobat noul model al Concepției generale a serviciului de programe, ca urmare a modificărilor și completării Codului audiovizualului al Republicii Moldova cu referire la produsul autohton. Astfel, radiodifuzorii aflați sub jurisdicția Republicii Moldova au fost obligați să prezinte spre aprobare propria Concepție a serviciului de programe. ”Până la 13 noiembrie curent au fost aprobate 107 astfel de documente”, a menționat raportorul.
În discuție, deputații au recomandat monitorizarea în continuare a gradului de realizare a prevederilor din Codul audiovizualului.
Amintim că prin Legea nr. 50 din 30.03.2017, produsul autohton al radiodifuzorilor va cuprinde cel puțin 8 ore din volumul zilnic de emisie și va fi difuzat exclusiv (în totalitate) în intervalul orelor 06.00–24.00. Cel puțin 6 ore din produsul autohton va fi difuzat în orele de maximă audiență, dintre care cel puțin 4 ore – în limba de stat. La fel, radiodifuzorii care au drept scop obținerea de resurse financiare exclusiv din distribuție nu au dreptul să plaseze publicitate, cu excepția cazurilor în care respectă prevederile alineatului cu privire la produsul autohton.
Controlul parlamentar reprezintă o prioritate a Parlamentului în sesiunea de toamnă 2017, anunță Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova.
Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
12.12.2017Audieri publice: Implementarea prevederilor Codului audiovizualului cu referire la produsul autohton și transparența proprietății
Comentarii (0)