Situația căilor navigabile și perspectivele de dezvoltare a transportului naval intern al Republicii Moldova au fost subiectele examinate în cadrul audierilor publice, organizate de către Comisia agricultură și industrie alimentară.
Secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii, Sergiu Bucătaru a menționat că Republica Moldova dispune de două căi navigabile interne, pe fluviul Nistru și râul Prut. ”Pe fluviul Nistru, de la estuar până la Bender, este cale navigabilă internațională de categoria V, iar pe râul Prut, de la estuar până la Cahul, este cale navigabilă internațională de categoria IV”, a precizat raportorul.
Potrivit secretarului de stat, normele specifice aplicabile transportului naval intern, cele privind desfăşurarea în siguranţă a navigaţiei pe căile navigabile, precum și modul de organizare a sistemului instituţional din domeniu, cerinţele fundamentale aplicabile navelor, personalului acestora, persoanelor care efectuează activităţi în domeniul transportului sunt stabilite în Legea privind transportul naval intern al Republicii Moldova.
”În scopul revitalizării transportului naval intern în Republica Moldova și în baza legii existente, Guvernul urmează să elaboreze și să aprobe un șir de regulamente care vor asigura implementarea conformă a prevederilor legislative. Acestea se referă la amenajarea și menținerea căilor navigabile, utilizarea cheiurilor temporare, semnalizarea navigabilă și protecția construcțiilor hidrotehnice, echipajul minim pentru siguranța navigației, procedura de brevetare, de înregistrare a navelor etc.”, a precizat raportorul.
În anii 80 ai secolului XX, pe căile navigabile interne ale țării se transportau aproximativ 6 mln de tone anual. Totodată, era dezvoltată și infrastructura portuară în localitățile Bender, Râbnița, Ungheni/Semeni, Varnița, Olănești etc., anunță Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
14.12.2017Situația transportului naval intern, examinată la Comisia agricultură și industrie alimentară
Comentarii (0)