Trimite e-mail | Printeaza
Economie
27.12.2017

În 2017, MIEPO a contribuit la semnarea proiectelor investiţionale în sumă de peste 4 mil USD

În 2017, MIEPO a contribuit la semnarea proiectelor investiţionale în sumă de peste 4 mil USD

Proiecte investiționale în valoare de peste 4 mln. USD, contracte de export de peste 12 mln. USD și circa 2 022 noi locuri de muncă create – acestea sunt principalele rezultate ale echipei Organizației de Atragere a Investițiilor și Promovare a Exportului din Moldova (MIEPO) obținute pe parcursul anului 2017.

Potrivit raportului de activitate, MIEPO și-a îndeplinit mandatul său orientat pe trei direcții de bază – promovarea imaginii țării, exporturilor și atragerea investițiilor. În acest scop, instituția a reușit să ajute circa 2 000 de companii locale să găsească noi piețe, parteneri de afaceri și investitori, prin finanțarea participării acestora la 93 de evenimente economice internaționale și naționale, în urma cărora au fost semnate zeci de contracte în sectorul agroalimentar, industria ușoară, constructoare de mașini, turism și tehnologia informației.

Dintre acestea, MIEPO a asigurat participarea companiilor autohtone la 46 expoziții internaționale, dintre care la 36 a avut loc participarea cu stand de țară sub brand comun. Totodată, au fost organizate 33 de vizite de afaceri pentru companiile străine – potențialii investitori din 13 țări (Germania, Polonia, Olanda, Belgia, Japonia, România, Italia, Rusia, Turcia, SUA, Elveția, Azerbaidjan, Franța), care au reușit să interacționeze cu peste 200 de companii moldovenești și să viziteze circa 200 potențiale locații investiționale.

De asemenea, MIEPO a organizat 20 de misiuni de afaceri și forumuri economice, în țară și peste hotare, cu participarea companiilor din 17 țări (Emiratele Arabe Unite, Monaco, Turcia, Letonia, Germania, România, Republica Cehă, Ucraina, Algeria, Italia Slovacia, Georgia, Suedia). În rezultatul eforturilor depuse, au fost semnate 111 contracte cu o valoare de peste 12 milioane USD, 24 suplimentare fiind la etapa de negocieri, au fost atrase 5 proiecte investiționale în valoare totală de peste 4 milioane USD și au fost deschise circa 2 022 noi locuri de muncă.

Printre principalele evenimente economice ale anului organizate de MIEPO au fost ”Moldova Automotive Days 2017” (Zilele automotive din Moldova 2017) și săptămâna de afaceri ”Moldova Business Week 2017”. Pe parcursul săptămânii de afaceri, Chișinău a devenit capitala businessului moldovenesc, investitorii aflând mai multe despre viziunea și acțiunile Guvernului asupra dezvoltării economice, precum și exemple de succes ale investitorilor străini din Republica Moldova.

Primele rezultate ale ”Moldova Business Week 2017” au arătat 32 de contracte investiționale, dintre care unul în valoare de circa 1 milion de USD, altul de 500 000 USD, și cel puțin 10 contracte de export.
După succesul și rezultatele ”Moldovei Business Week 2017”, MIEPO a decis să extindă platforma evenimentului la nivel regional – în centru, în sud și la nord. Astfel, în luna octombrie, MIEPO a susținut Forumul investițional de la Comrat, iar în noiembrie a organizat Forumul Economic Regional la Edineț, reunind la fiecare eveniment circa 400 de participanți.

Astfel, MIEPO a extins platforma ”Moldova Business Week” în regiuni, așa încât aceasta să ofere la cât mai multe companii regionale soluții pentru mediul de afaceri local în ceea ce privește accesarea finanțărilor, atragerea investițiilor, creșterea competitivității și a comerțului pe piețele externe, dar și un cadru de transmitere a mesajelor Guvernului către autoritățile publice locale de a-și sincroniza acțiunile cu reformele de business implementate și a fi mai receptive la dificultățile antreprenorilor.

O nouă componentă pe care a dezvoltat-o MIEPO în anul curent a fost diplomația economică. În acest sens, au fost organizate cursuri de instruire pentru reprezentanții misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova în străinătate. În plus, birourile comercial-economice din cadrul misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova vor urma să devină și primele puncte de contact cu potențialii investitori și parteneri străini, de altfel, ofițeri de promovare a Republicii Moldova peste hotare. De aceea, pentru activitatea acestora MIEPO a elaborat Ghidul atașatului comercial, în sunt descrise tehnici de promovare a investițiilor și exporturilor, precum și va facilita organizarea cursurilor de instruire anuale la Chișinău.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus