Trimite e-mail | Printeaza
Diverse
19.07.2018

Gestionarea dosarelor și cererilor de judecată va putea fi efectuată doar prin Programul integrat de gestionare a dosarelor

Modificări și completări ale unor acte legislative în acest sens au fost votate, în ședința de astăzi,  a Parlamentului. Aceestea au fost susținute de 55 de deputați din cei prezenți.
 
Modificările prevăd că Programul integrat de gestionare a dosarelor este unic pentru toate instanţele de judecată și este parte componentă a Sistemului informaţional judiciar. Utilizarea acestuia va fi obligatorie pentru toate instanţele de judecată. Gestiunea Programului şi asigurarea controlului asupra funcţionalităţii acestuia se va efectua de către Agenţia de administrare a instanţelor judecătoreşti.
 
Alte prevederi vizează activitatea Inspecției judiciare, care este un organ specializat independent al Consiliului Superior al Magistraturii. Acesta urmează a fi constituit din 7 inspectori- judecători, care vor dispune de autonomie funcţională. Durata mandatului de inspector-judecător se propune a fi de 6 ani, pentru un singur mandat. Candidatul pentru această funcție nu trebuie să fi exercitat funcţia de judecător pe parcursul ultimilor 3 ani.
 
O altă completare se referă la absolvenții Institutului Național al Justiției care vor activa în funcția de judecător, procuror sau altă funcție publică mai puțin de trei ani de la numire vor fi obligați să restituie bursa achitată pe perioada studiilor la această instituție, anunță Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus