Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) a publicat astăzi pe pagina sa web oficială informaţiile privind valoarea parametrilor de calitate a serviciilor de telefonie mobilă, telefonie fixă, acces la Internet și de televiziune contra plată, parametri măsurați de furnizorii acestor servicii în trimestrul II al anului curent. Informaţiile respective sunt disponibile pe www.anrceti.md la adresa http://anrceti.md/parametri_calitate_trimestrial.
Prin publicarea acestor date ANRCETI asigură transparența indicatorilor de calitate a celor patru tipuri de servicii publice de comunicaţii electronice, oferind astfel consumatorilor acces la informații comparabile despre calitatea serviciilor respective.
Potrivit Raportului cu privire la rezultatele monitorizării parametrilor de calitate a serviciilor publice de comunicații electronice în trimestrul II al anului 2018, publicat astăzi pe pagina web oficială a ANRCETI, în ultimele cinci trimestre, numărul furnizorilor care își onorează obligația de măsurare, de prezentare la ANRCETI și de publicare a parametrilor de calitate a serviciilor pe paginile proprii de Internet se menține la o cotă relativ constantă. Astfel, în perioada aprilie – iunie 2018, dintre cei 143 de furnizori care au obligația respectivă, 137 – au măsurat și prezentat ANRCETI parametrii de calitate a serviciilor, constituind o pondere de 95,8%, 28 – au publicat informațiile vizate pe paginile proprii de Internet, iar șase furnizori nu și-au onorat această obligație. Lista acestor furnizori se regăsește în raportul sus-menționat.
Obligația furnizorilor de a măsura și prezenta ANRCETI parametrii de calitate a serviciilor de telefonie mobilă, telefonie fixă, acces la Internet și de televiziune contra plată este stipulată în Hotărârea Consiliului de Administraţie al ANRCETI nr.278 din 17.11.2009 privind stabilirea parametrilor de calitate pentru serviciile publice de comunicaţii electronice, modificată și completată prin Hotărârea Consiliului nr. 68 din 12.11.2015.
Conform hotărârii nominalizate, furnizorii au obligația să publice informaţia trimestrială privind valoarea măsurată a parametrilor de calitate pentru cele patru tipuri de servicii publice de comunicaţii electronice în oficiile comerciale şi/sau pe paginile proprii de Internet, până la data de 30 a lunii următoare trimestrului de gestiune şi să prezinte aceste informații ANRCETI cu 10 zile înainte de data publicării lor.
Trimite e-mail | Printeaza
IT
22.08.2018ANRCETI a publicat parametrii de calitate a patru tipuri de servicii de comunicaţii electronice măsurați de furnizori în trimestrul II al anului 2018
Comentarii (0)