Trimite e-mail | Printeaza
Economie
06.11.2018

Calea Ferata din Moldova va avea 12 locomotive noi

Calea Ferata din Moldova va avea 12 locomotive noi

„Calea Ferată din Moldova” se va alege cu 12 locomotive magistrale noi, dar și cu un Depou renovat. Un contract în acest sens, a fost semnat, astăzi, de administrația CFM și reprezentanții companiei americane, câștigătoare a licitației – General Electric Transportation. Costul total al acestora ajunge la 45 milioane de euro, iar documentul prevede că firma va livra primele locomotive la începutul anului 2020. Potrivit caietului de sarcini, locomotivele urmează să aibă o capacitate a motorului de 2 982 Kw și să corespundă tuturor standardelor ecologice.

Licitația pentru achiziționarea locomotivelor s-a desfășurat în două etape, care au presupus analiza condițiilor tehnice și financiare ale ofertei. În cadrul primei etape au fost depuse cinci oferte tehnice, iar în cea de-a doua, au fost depuse doar două dintre dosare. Acestea din urmă, însă, au fost descalificate de grupul mixt de experți din cauza nerespectării condițiilor, organizându-se o nouă rundă de licitații.

Dosarele au fost selectate riguros de o comisie de experți de la BERD și BEI precum și specialiști de la Î.S. „Calea Ferată din Moldova”. Conform procedurii, Raportul de evaluare care include numele și parametrii înaintați de compania câștigătoare a fost aprobat de o altă comisie din cadrul BERD/BEI.

Planul de achiziționare a locomotivelor face parte din amplul și ambițiosul Proiect de Restructurare și Reorganizare a Î.S. „Calea Ferată din Moldova”, finanțat de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Banca Europeană de Investiții și Uniunea Europeană. Costul total al acestuia este de 110 milioane de euro, dintre care 5 milioane sunt oferite sub formă de grant din partea Fondului de Investiții pentru Vecinătate (NIF), alte 250 de mii de euro sunt oferite pentru punerea în aplicare a sistemului informațional de management al energiei, iar 1,5 milioane de euro oferite pentru asistența tehnică din Fondul special al acționarilor BERD.

De asemenea, Proiectul de Restructurare și reorganizare a sectorului feroviar al Republicii Moldova mai presupune reabilitarea infrastructurii feroviare. În acest sens, în curând va fi anunțată încă o  licitație, care va avea drept obiectiv renovarea liniei feroviare Bender - Basarabeasca – Etulia – Giurgiulești, potrivit unui comunicat al CFM.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus