Proiectul de modificare a mai multor acte legislative a fost aprobat de Parlament în prima lectură. Potrivit noilor reglementări, la efectuarea multiplă a livrărilor în baza avizului de însoțire în decursul unei luni, furnizorul, în baza acestor avize, eliberează, nu mai puțin de o dată pe lună, factura fiscală pe valoarea livrărilor efectuate.
Totodată, oficiile poştale care au încasat bani în vederea stingerii obligaţiilor fiscale a contribuabililor vor avea posibilitatea să vireze resursele financiare în maxim trei zile de la data încasării, actualmente aceasta fiind de o zi.
Proiectul mai prevede limitarea acordării reducerii de 50% a amenzilor aplicate contribuabililor, care în decursul a 6 luni consecutive au admis comiterea repetată a încălcărilor privind neutilizarea maşinilor de casă şi de control, a terminalelor de plată în numerar și a aparatelor de schimb valutar.
Totodată, noile reglementări facilitează procesul de obţinere a statutului de exportator aprobat. Astfel, exportatorii de mărfuri obţinute integral în Republica Moldova vor putea obţine acest statut dacă vor efectua exporturi în mod frecvent şi regulat – cel puţin 3 exporturi la fiecare 12 luni calendaristice consecutive în perioada celor 36 luni anterioare prezentării cererii.
Proiectul de lege ajustează legislaţia fiscală în corespundere cu solicitările mediului de afaceri, precum şi ca urmare a depistării constrângerilor de aplicare a legislaţiei în vigoare, anunță Direcția comunicare și relații publice a Parlamentului Republicii Moldova.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
26.11.2018Parlamentul a instituit permisiunea de utilizare de către agenții economici a avizului de transportare a mărfurilor
Comentarii (0)