Trimite e-mail | Printeaza
IT
10.12.2018

Utilizatorii finali preferă tot mai mult serviciile de televiziune furnizate prin rețele IPTV

Utilizatorii finali preferă tot mai mult serviciile de televiziune furnizate prin rețele IPTV

Datele statistice privind evoluția pieței serviciilor de televiziune (TV) contra plată (prin rețele de cablu și rețele IPTV), în nouă luni ale anului 2018, agregate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI), arată că în această perioadă piața serviciilor TV furnizate prin rețele IP TV a continuat să crească pe fundalul restrângerii pieței serviciilor TV prin cablu.

Conform datelor prezentate de cei 75 de furnizori activi de pe piața serviciilor TV contra plată, în perioada ianuarie - septembrie 2018, numărul abonaților la serviciile IPTV a crescut, comparativ cu sfârșitul anului 2017, cu circa 10% și a totalizat 153,4 mii, iar veniturile provenite din vânzarea acestor servicii au sporit, față de perioada similară a anului 2017, cu 2% și au însumat 56,5 mil. lei. Totodată, numărul abonaților la serviciile TV prin cablu a scăzut cu 10,6% și a alcătuit circa 164,7 mii, iar volumul vânzărilor acestor servicii s-a micșorat, față de perioada similară a anului 2017, cu 2,8% și a însumat 62,6 mil. lei.

Urmare a tendinței înregistrate pe cele două segmente de piață, numărul cumulativ al abonaților la serviciile TV contra plată s-a micșorat, timp de nouă luni ale anului curent, cu 1,6% și a totalizat 318,6 mii. Totodată, volumul total al vânzărilor pe piața serviciilor TV contra plată s-a diminuat, față de nouă luni ale anului trecut, cu 0,6% și a atins cifra de 119,1 mil. lei, iar venitul mediu lunar per abonat (APRU) al operatorilor de pe această piață a scăzut cu 8,2% și a alcătuit 41 lei.

Aceleași date arată că, din numărul total de abonați care recepționează semnalul TV în format digital – 68,5% utilizau serviciile TV prin rețele IP, iar 31,5% – prin rețele de cablu. Cota abonaților la serviciile TV contra plată în format digital a constituit 61,8%, iar abonații care recepționau semnalul TV în format analogic au alcătuit – 38,2%.

În perioada de referință, cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: SA ”Moldtelecom” – 34,4%, SRL ”Sun Communications” – 20,5% și SRL ”TV BOX” – 12,7%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori a fost de 32,4%, anunță  Serviciul Relații Publice și Protocol al ANRCETI.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus