Serviciul Vamal avansează în implementarea proiectului de reabilitare a punctelor de trecere ”Sculeni-Sculeni”, ”Leușeni-Albița” și ”Giurgiulești-Galați”. Instituția a desemnat membrii grupului de lucru, care vor fi responsabili de implementarea proiectului. Grupul este alcătuit din responsabili pentru mai multe componente precum cea financiară, juridică, achiziții sau tehnică.
Aceștia au fost convocați de către Directorul Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie într-o ședință de lucru, în cadrul căreia le-au fost repartizate sarcinile conform documentației proiectului.
Șeful instituției le-a cerut acestora responsabilitate și o implicare plenară în implementarea proiectului. ”Vama demarează acum unul dintre cele mai de impact proiecte. Iată de ce, este important să asigurăm o implementare calitativă și să ne încadrăm în toate termenele stabilite, astfel încât în 2021 să oferim călătorilor, transportatorilor și mediului de afaceri posibilitatea de a traversa frontiera rapid și în condiții de maxim confort.”, a menționat Vitalie Vrabie.
Conform proiectului, instituirea echipei naționale de implementare reprezintă una dintre condițiile derulării celorlalte proceduri. Aceeași procedură ar urma să fie parcursă și de Vama română, cu care a fost încheiat deja și Acordul de parteneriat privind implementarea proiectului. Amintim că, documentul a fost semnat luna trecută, la București, de către Directorul Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie și Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Mihaela Triculescu.
Următoarele etape presupun semnarea contractului de finanțare, lansarea și desfășurarea tenderelor, precum și demararea propriu-zisă a lucrărilor de reabilitare. Potrivit estimărilor, acestea ar urma să înceapă cel târziu în toamna acestui an.
Amintim că, proiectul de reabilitare a celor trei posturi de frontieră este implementat în cadrul Programului Operațional Comun România-Republica Moldova 2014-2020, finanțat de Uniunea Europeană (64,28%) și co-finanțat de Guvernele celor două state (35,72%). Bugetul acestuia este de 10 milioane de euro, dintre care 5 milioane de euro sunt destinate Republicii Moldova.
Având în vedere că, cele mai mari constrângeri de infrastructură sunt consemnate la Sculeni, 70% din fondurile destinate părții moldovenești vor fi alocate reconstrucției capitale a acestui post. Totodată, conform proiectului aprobat de Vamă, teritoriul postului va fi extins cu încă 1,3 Ha, ceea ce va face posibilă suplimentarea pistelor de control și reamenajarea elementelor de infrastructură. Atât pe sensul de ieșire din țară, cât și pe cel de intrare vor fi câte 3 artere pentru autoturisme, câte 2 pentru autocamioane și câte una pentru autocare.
De asemenea, este important de precizat că, postul va rămâne funcțional pe toată perioada lucrărilor de reabilitare. Astfel, la prima etapă, toate formalitățile de control vor fi concentrate în zona unde se află pistele de pe sensul de intrare în țară și cele pentru autocamioane, urmând a fi construite încă două piste suplimentare. Totodată, instituția va diminua din inconveniențele create de lucrările de reconstrucție, prin darea în exploatare, în luna mai curent, a noii zone de control vamal (ZCV), construită din surse proprii. Aceasta se va afla la circa 200 m distanță de post, fiind prevăzută pentru procesarea autocamioanelor.
Postul de frontieră Sculeni reprezintă al doilea cel mai traversat punct vamal din țara noastră, înregistrând constant unele dintre cele mai mari valori de trafic, în special, în perioada estivală și a Sărbătorilor Pascale și de iarnă. Potrivit datelor, în asemenea perioade, acesta este traversat zilnic de peste 2.000 de unități de transport, dintre care până la 250 sunt autocamioane. Odată cu darea în exploatare a postului renovat, capacitatea de procesare a acestuia se va dubla, anunță Serviciul Vamal.
Trimite e-mail | Printeaza
Economie
20.03.2019Serviciul Vamal și-a desemnat echipa de implementare a proiectului de modernizare a vămilor ”Sculeni”, ”Leușeni” și ”Giurgiulești”
Comentarii (0)