Datele statistice privind evoluția pieței serviciilor de televiziune (TV) contra plată (prin rețele de cablu și IP TV), agregate de ANRCETI arată că, în primul trimestru al anului 2019, numărul de abonați conectați la serviciile respective, dar și volumul total al vânzărilor pe acest segment de piață au crescut. Astfel, numărul total al abonaților s-a majorat, timp de trei luni, cu 1,5 mii (0,5%), însumând 331,2 mii, iar volumul vânzărilor a crescut, comparativ cu perioada similară a anului precedent, cu 2,7 mil. lei (7%) totalizând 41,4 mil. lei. Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) al operatorilor de pe această piață a crescut cu 5,6% și a constituit 41,8 lei.
Din totalul de abonați, peste 167,3 mii sunt abonați prin rețele de cablu coaxial, numărul lor fiind în scădere, față de sfârșitul anului 2018, cu 2,7 mii (1,6%), 163,4 mii - sunt abonați prin rețele IPTV, în creștere cu 4,2 mii (2,6%), iar 457 - sunt utilizatori ai tehnologiei MMDS. Aceleași date arată că 64,2% din abonați au recepționat semnalul TV în format digital, iar 35,8% - în format analogic. În consecință, rata de penetrare a serviciilor TV contra plată, raportată la 100 de locuitori a crescut timp de trei luni, cu 0,1 p.p., ajungând la 9,3%.
În primul trimestru al anului 2019, cei mai mari operatori de pe piața serviciilor TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom – 34,4%, Sun Communications – 16,9%, TV BOX – 14,5%, iar cota cumulativă a celorlalți furnizori a fost de 34,2 %, anunță Serviciul Relații Publice și Protocol al ANRCETI.
Trimite e-mail | Printeaza
IT
06.06.2019În primul trimestru al anului 2019 piața serviciilor de televiziune furnizate contra plată a înregistrat creșteri
Comentarii (0)