Trimite e-mail | Printeaza
Economie
11.02.2020

Serviciul Vamal lansează Punctul de Contact pentru Comerț Extern

Serviciul Vamal lansează Punctul de Contact pentru Comerț Extern

Serviciul Vamal a lansat astăzi, 11 februarie 2020, Punctul de Contact pentru Comerț Extern, ca parte a Centrului Unic de Apel.  Serviciul Vamal al Republicii Moldova este accesibil pentru informațiile de care aveți nevoie 24/24, din orice colț al lumii.

Punctul de Contact pentru Comerțul Extern corespunde prevederilor Acordului privind Facilitarea Comerțului din cadrul OMC și al Acordului de Asociere dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, fiind creat prin reorganizarea și modernizarea Centrului Unic de Apel al Serviciului Vamal, cu suportul Programului USAID Reforme Structurale în Moldova (Programul USAID).

Punctul de Contact pentru Comerțul Extern este un instrument național de informare pentru agenții economici implicați în comerțul internațional, pentru autorități, dar și pentru alte părți interesate, care vor beneficia de informații sigure, din prima sursă, cu privire la legislația vamală, regimurile și destinațiile vamale, declararea mărfurilor, clasificarea și originea acestora, acte permisive, regulile de trecere a mărfurilor și mijloacelor de transport peste frontieră etc.

Odată cu instituirea acestuia, calitatea serviciilor și a informației oferite de către instituție va spori semnificativ, dat fiind faptul că, acum, Centrul Unic de Apel:
- dispune de echipament tehnic și soft performant;
- și-a extins capacitatea operațională de la 2 la 5 funcționari;
- este accesibil 24/24 de ore;
- dispune de operatori profesioniști și instruiți să răspundă tuturor cerințelor și întrebărilor adresate de mediul de afaceri, dar și de cetățeni, anunță Serviciul Vamal.

Directorul Serviciului Vamal, Sergiu Burduja, le-a mulțumit reprezentanților Programului USAID pentru asistența acordată autorității vamale în implementarea acestui proiect, care va contribui la facilitarea comerțului internațional și la îmbunătățirea comunicării dintre sectoarele public și privat. ”Îmi exprim convingerea că vom reuși împreună să implementăm și alte instrumente moderne de facilitare a comerțului, astfel încât să creăm un climat favorabil pentru mediul de afaceri și să ne onorăm obligațiile asumate în cadrul acordurilor internaționale”, a precizat Sergiu Burduja.

La rândul său, Directorul Programului USAID, Douglas Muir, a declarat: ”Ne bucură și ne onorează faptul că USAID a reușit să contribuie la inaugurarea Punctului de Contact pentru Comerț Extern, ceea ce înseamnă că Republica Moldova a mai îndeplinit una dintre obligațiile sale față de OMC și UE. Astfel, se vor crea, în primul rând, condiții mai bune pentru agenții economici, care vor avea posibilitatea să obțină răspunsuri operative non-stop la întrebările ce pot apărea în cadrul operațiunilor de export-import și, totodată, prin modernizarea Centrului de Apel, vor putea beneficia de servicii informaționale de calitate și toți cetățenii interesați”.

cuvinte-cheie:

Comentarii (0)

 

Sus