Guvernul a aprobat astăzi, 15 iulie, planurile de pregătire a cadrelor de specialitate, cu finanțare de la bugetul de stat, în instituțiile de învățământ superior pentru anul de studii 2020-2021 (Comanda de stat).
În învățământul superior, ciclul I - licență și studii superioare integrate (licență și master) planul prevede admiterea la 26 de domenii generale de studiu a 5000 de persoane, fiind susținute în mod prioritar domeniile: Științe ale educației, Inginerie, Tehnologii ale informației și comunicațiilor, Medicină, Științe agricole și medicină veterinară.
Totodată, în contextul evoluției situației epidemiologice și lipsei acute de personal medical implicat în controlul și tratamentul infecției au fost majorate locurile bugetare alocate specialităților medicale (35 la licență și 20 la master). La fel, a fost majorat planul la Științe ale educației cu 50 de locuri și la TIC cu 83 de locuri bugetare.
Pentru studiile superioare de master vor fi finanțate din bugetul de stat 3096 de locuri.Dat fiind faptul că, potrivit Codului educației, cerinţele minime de calificare pentru ocuparea funcţiilor didactice în învăţământul liceal reprezintă deţinerea unei calificări de cel puțin nivelul 7 ISCED - studii superioare de master, Comanda de stat pentru ciclul II susține prioritar domeniul Științe ale Educației, precum și domeniile: Drept, Inginerie și TIC.
La studii de rezidențiat și secundariat clinic, se prevede admiterea a 433 persoane, reieșind din numărul de absolvenți.
Potrivit Ministerului Educaţiei, Culturii și Cercetării, pentru onorarea obligațiunilor Republicii Moldova în cadrul contractelor bilaterale încheiate cu diferite țări au fost alocate 106 de locuri bugetare pentru admiterea la studii a cetățenilor străini, inclusiv 76 persoane la studii superioare de licență și 30 de persoane la studii superioare de master.
Trimite e-mail | Printeaza
Granturi si burse
16.07.2020Guvernul a aprobat distribuirea locurilor cu finanțare bugetare pentru instituțiile de învățământ superior în anul de studii 2020-2021
Comentarii (0)